tisdag 10 mars 2009

vita världen

Nu har det tamej tusan snöat sen jag slog upp ögonen i morse. Dum som jag var så tog jag dubbelvagnen till dagis imorse. Att köra i 1½dm oplogad nysnö va värre än spinningpasset jag va på härom veckan. Och jag ser inte fram emot att hämta barnen snart och köra hem samma väg som fortfarande är oplogad. Jag efterlyser våren! Vart är du? 

Soft dag i skolan idag. Vi såg på filmen "underbara älskade" på psykologin och hade sen grupp prov i kriser. Kriser ja... det känns som ett ord i tiden. Finanskriser hit och skilsmässokriser dit!

Erik hade en dålig nyhet som har med hans arbetstider att göra. Sötebrödsdagarna är över tack vare fucking lågkonjunktur :-( Nu e det åter till varannan helg och sena kvällar. Ghaaa, när ska allt ta slut? Men antar att man i dessa (kris)tider ska va glad över att ha ett jobb öht.
Hoppas iaf att våra planer om lång semester tillsammans i sommar går enligt planen.

Finns det ingen ute i cybervärlden som kan komma med en rolig nyhet, sånt beövs i detta vintermörker!

1 kommentar:

  1. ja visst e det sååå tröttsamt med detta väder???
    Min roliga nyhet är ju att vi skall flytta till hus...men hur mkt varmare blir vi av det just nu??Sol snälla kom till oss NU!!Kramisar

    SvaraRadera