fredag 6 mars 2009

Dessa telefonförsäljare!!!

Alltså jag måste gå med i det här NIX registret eller vad det heter. Jag blir fullkomligt tokig på alla telefonförsäljare, det ringer ju flera stycken varje kväll. Och dom tror att dom är listiga dom jäklarna.
Förut körde dom den här:
" Hej jag ringer från ett företag som heter ...... vi undrar om du vill pröva 2par trosor gratis". Och självklart säger jag NEJ eftersom jag vet att det sällan är gratis utan medför att dom fortsätter skicka trosor varje månad en längre tid till fraktkostnader och gud jag vet inte vad.

Nu har dom bytt taktik. Idag lät samtalet så här:
Säljare: "Hej jag heter... och undrar om du kan hjälpa oss att svara på 3 korta frågor om underkläder".
Jag: "eh... ok" (jag har själv jobbat en massa med telemarketing så jag vet hur det känns att vara säljaren så därför brukar jag ganska ofta vara shysst och lyssna till vad dom har att säga).
Säljare: "Föredrar du bomull eller syntet?"
Jag: "bomull..." (redan nu fattar jag vad hon har i kikaren".)
Säljare: "string eller vanliga?"
Jag: "string....".
Säljare: "Hög eller låg midja?"
Jag: "Låg".
Säljare: (nu kommer det) "Jamen va bra! Vi har nämligen en stringmodell med låg midja som du ska få som tack för hjälpen".
Jag: "NEJ tack".
Säljare: "Jamen det är alldeles gratis."
Jag: "tack, men nej tack".
Säljare: "Finns det nån speciell anledning".
Jag: (smått irriterad) "Ja, jag har gått på det här förut och det va inte min grej".
Säljare: "Jaså, men dom är jättebra. Ska du inte prova?"
Jag: "Nej tack!"
Säljare: "Jamen i polyester då?"
Jag: "NEJ TACK! Hej då!"

Ghaaaaaaa, dom är ju som blodiglar. Och det värsta är att DOM blir sura för att man inte vill ta deras erbjudande.

3 kommentarer:

  1. Jag vet precis vad du menar....Dem är hemska och så försöker man ändå lyssna på dem, jag har varit med om flertal ggr då man sagt nej att dem slänger luren i örat på en!!E det irriterande el?
    NIX kanske är botemedlet?Kramisar

    SvaraRadera
  2. Ja fy...
    Gillar INTE heller telefon försäljare... Har varit med i NIX men fallt bort tror jag, man måste ju göra om de då och då och nu kommer jag inte i håg jur jag gjorde sist. Vet du ???

    SvaraRadera
  3. Jag håller med dig.. idioter är de.. .. Det va ett nummer som ringde mig i två veckor i streck varje dag.. ett konstigt nr. o jag ville inte svara. tänk dig de ringde varje dag i två veckor.. Sen till slut så svara jag en dag.. o så va det ngn som ville sälja ngt.. Då sa jag. Men hade jag varit intresserad så hade jag väl svarat i telefonen??!!! Ni har ringt mig varje dag i två veckors tid.. Ger ni inte upp.. Då sa de. oki du är inte intresserad.. .NEJ.

    Men de måste ändå ha lite beröm att de vågar ringa oss flickor som är gravida o tålmodiga mammor.. hehe kram på dig

    SvaraRadera