lördag 7 mars 2009

Lördags blogg

Imorse vaknade jag kl.04.42 av att Engla sjöng "Bä bä vita lamm" i mitt öra. Rackarunge! På vardagarna sover barna tills väckarklockan ringer och Liam gärna lite längre än så. Men på helgerna verkar barnen ha bestämt sig för att jäklas med mig och Erik genom att vakna före fem. Det slår aldrig fel *snark*. Men imorrn e vi förberedda, Pippi sitter laddad i DVD:n så då kan kidsen ligga i sängen och titta på den medans vi sussar vidare en stund.

Idag har Liam tillbringar dagen med farmor och farfar. Jag har varit på shopping med mamma och Fredrik medans Erik har hjälpt mamma med en massa installationer. Telia har nämligen lyckats lura på henne att byta både bredband, telefoni och tv till dom. Enligt säljaren skulle det va enkelt att installera genom att bara koppla in några sladdar. Jo ja tackar ja! Mamma har blivit lurad! Det här va ju ett arbete som man inte gör på en kafferast. Med andra ord tog detta hela halva dagen. Men det va bara trevligt, Erik fick mecka på i lugn och ro och vi andra fick roa oss med det vi e bäst på, shopping :-D

Vår dator strejkar :-( Vette sjutton va det e, men den har krånglat senaste veckorna och nu går den inte ens att starta. Det gör mig aningens nervös eftersm jag har mitt liv på den datorn.... Och japp, jag hade dubbelsparat allt på en extern hårddisk, men den kraschade för 2v sen så allt försvann.... :-( Det går inte så bra för mig nu. ur iaf att svärmor varit snäll och lånat ut sin nya laptop till mig!

Sitter här och gluttar på andra chansen. Caroline af Ugglas... Skärp er sverige, sluta rösta. Den är inte bra.

Jaja, hoppas ni andra haft en bra helg.
Förresten, jag känner mig fortfarande inte hemma här på blogspot, saknar bloggagrais lite faktiskt....

4 kommentarer:

  1. visst är det underligt, först klagar och klagar vi på bloggagratis och sen när vi löst problemet så saknar vi stället... men jag börjar trivas mer och mer eftersom, speciellt när jag ska lägga upp bilder, men samtidigt känns det mer invecklat... men du ska se bara du blir varm i kläderna så kommer det fixa sig.

    vad blev det för shopping?

    krambanan

    SvaraRadera
  2. Fy sjutton va tidigt! Ebba vaknar runt 6 o det tycker jag är tidigt :-) Är bortskämd med Tilde som alltid sovit till halv 8 typ, men hon har ju iofs alltid somnat så sent också.
    Jobbigt med datorn :-( kanske man kan lämna in den till nån som kan rädda det som finns på?
    Ang Ugglas så håller jag med, inte min smak! :-D Jag är en komersiell jäkel som gillar Alcazar, Lili o Susie, Agnes o sånna typ haha.
    Mega kram till världens BÄSTA

    SvaraRadera
  3. Fattar dock inte hur ni kan se både pigga o snygga ut trots att barnen vaknar såå okristligt tidigt :=)

    Bra gener kanske?!

    KRAM!

    SvaraRadera
  4. blogg.se e mkt bra och enkelt.

    SvaraRadera