torsdag 19 mars 2009

Teknikens värld.....

Sitter här vid vår dator. Den känns som en total främling. Från att jag och den känt varandra utan och innan så är det som att börja om på nytt. Det allra mesta som funnits på datorn är borta, inklusive kort på barnen :-(. Teknikens värld är fantastisk... NÄR den fungerar som den ska. Annars så står man här och känner sig väldigt maktlös. I detta sekel så är man (jag iaf) beroende av datorer och internet. Jag gör det mesta via datorn, framkallar kort (tur att jag gjort det så vi har några minnen kvar), skriver skolarbeten, betalar räkningar, shoppar mm.
Och nu sitter jag alltså här och känner mig vilsen. Jag och datorn ska sakta men säkert försöka förstå varandra igen. Och nu ska vi vara helgarderade, datorn är fullproppad med massa olika hårddiskar så vi kan spara viktiga grejer på flera ställen. Och nu har jag lärt mig en läxa, att aldrig spara viktiga grejer på den hårddisken där windows ligger. Pajar det och måste ominstalleras så försvinner allt på det stället....

1 kommentar:

  1. Jag har bränt skivor med kort på barnen som ligger både hos farmor och mormor, kanske att övergardera sig men jag är livrädd om någonting händer med datorn eller att det börjar brinna i lägenheten och kort och dator försvinner.

    SvaraRadera