tisdag 17 mars 2009

akta er för borsta.se

Oooooootrolig svacka med bloggen jag hamnat i, men ska väl ta sig snart igen?

Idag måste ja få avreagera mig ännu en gång på telefonförsäljare! För en tid sen ringde en tjej och sa att man gratis (vad annars?) kunde få pröva en tandborse och om man gillade den så skulle man sedan få en tandborset i månaden för endast 15kr. Min tankte va att ok, kör på då. Man behöver ju ändå byta tandborste ofta. Säljaren frågade hur många vi är i familjen, två barn och vuxna svarade jag. Bra, då skulle var och en få en tandborste varje månad. Observera att jag aldrig någonsin tackar ja till en telefonförsäljare, detta var ett undantag!!!!!!

Idag när jag kollade i brevlådan så låg där inte mindre än 12 (!) tandborstar och en faktura på 190kr. Tanborstarna va dessutom allihopa i "medium" (som skär sönder tandköttet) och jag använder annars bara "extra soft". Jag blev irriterad och ringde upp företaget, borsta.se. Tjejen i kundtjänst sa att det i början av februari skickats ut ett välkomstpaket till mig med ett smakprov på en tandborste och efter det sattes "prenumerationen" igång. Jag sa att jag minnsan inte alls fått nåt provpaket och därmed inte heller nån chans att bestämam mig innan dom bombarderat mig med massor. Då skyller tjejen på att efter att dom skickat paketet så är det postens ansvar och har dom slarvat bort mitt paket så är det deras fel. Jag hävdar däremot att de som företag har ett ansvar jämtemot mig, att jag som kund ska få pröva produkten och sen hinna bestämma mig inom de två ångerveckorna, vilket jag inte haft chans att göra nu. Och varför har dom skickat 12st medium tandborstar när två av oss i hushållet är barn? Jag och tjejen i kundtjänst tjafsade på i en jävla evighet. Jag sa att jag vägrar betala nästan 200kr för tandborstar som jag aldrig kommer använda., att jag känner mig lurad. Jag sa att företaget känns oseriöst som inte kan göra allt för att hjälpa mig utan istället skyller ifrån sig på posten. Jävla skitföretag!
 Hur som haver så kom vi ingen vart. Hon sa att jag ska ringa tillbaks imorrn då hon tagit upp mitt ärende med en kollega.

AKTA ER FÖR TELEFONFÖRSÄLJNING (ni som inte redan visste att man ska göra det).

5 kommentarer:

  1. Nä fy!!!Vilket oseriöst företag!!!!Stå på dig, klart du ej skall betala för något du ej tänker använda! p.s.Du har sett att jag bytt blogg va?d.s. Kram Christina

    SvaraRadera
  2. Då har ni ordnat julklappar för i år då :=)

    Stora kramar!

    SvaraRadera
  3. Hejsan! Jag jobbar som säljare på borsta.se och tycker de är tråkigt att de sker som de har skett nu för de är tydligen information som inte gått fram. Tandborstarna kostar inte 15 kr o de finns ingen på kontoret där jag jobbar som säger de heller. Sen finns de manus och en sammanfattning vi säljare måste följa till punkt och ricka om vi vill ha betalt för säljet. Vilket man vill för vi har bara provision baserad lön. Vet att de funnis oseriösa som jobbat men dom blir heller inte långvariga på arbetsplatsen. Att du fått så många tanborstar är att vi skickar ut efter tanläkarnas rekomendationer alltså att man ska byta tandborste 1 gång/mån. Det står även i välkomstbrevet man ska få. Det är ju lite olyckligt att de blev en miss där med att dina barn skulle ha haft barntandborste. Tandborstarna kostar 24.90 kr per tandborste med porto o frakten inräknat och även 1 kr går ju till cancerforskningen. tycker de är synd att de sker sånna misstag som du råkat ut för för de är vi säljare som får ta skiten och inte dom högre som sköter utskicken. Alla samtal spelas in med. Vi finns ju även på nätet där de står mer om oss med alltså www.borsta.se

    mvh en säljare från Borsta.se

    SvaraRadera
  4. Kom överens med Borsta.se att jag skulle abbonera på 5 borstar för 11,90/st
    var 3:e månad.I dag kom en påse med 6 borstar och en faktura för 18 st borstar på 466:-.

    SvaraRadera
  5. För er som vill hjälpa Andreas Karlsson (ägare av borsta.se) att beställa allsköns skit på nätet finns hans uppgifter här:

    Namn: Andreas Mats Birger Karlsson

    Personnummer: 19830415-1957

    Adress: Husbyvägen 9

    Postnummer: 590 54

    Postort: Sturefors

    e-post: andreas@borsta.se

    SvaraRadera