lördag 28 mars 2009

fusket i maten

Idag har vi haft en oerhört händelserikdag, NOT *fniss*. Började med att slänga en massa skräp på återvinningscentralen och sen bar det vidare till Ica maxi. Känns som att vi spenderar alltför många helger där....
Jag hittade en bra bok på maxi. Den heter "Den hemlige kocken" och handlar om allt fusk och skit som finns i vår mat. Jag har än så länge bara läst 3 kapitel och måste säga att det är fan skrämmande vad man får i sig :-o. Skitbra bok att läsa tror jag.
Men som sagt förut, på måndag då jäklar ska jag börja skärpa mig igen. INGET godis på vardagar samt äta nyttig mat. Det går inte att hålla på äta som jag gjort nu. Jag känner inte direkt att jag behöver gå ner massor av kilon, snarare lära mig ett sätt att stå stilla. Jag måste hitta en metod som funkar på mig. Och just att bara äta godis på helgen (för nån gång måste man faktiskt få äta, annars vore livet bra trist), äta nyttig mat samt träna tror jag är rätta sättet. Och skriva upp på bloggen va jag stoppat i mig. För då får jag skämmas om jag fuskat.
Nä, nu ska jag och Erik dricka lite vin, äta ost, kex och godis. hehe, än så länge e det lördag!


1 kommentar:

  1. Hej gumman..Den är bra boken..har läst den fast det är samtidigt att bli ännu mer medveten än vad man redan var....det är helt sjukt vad dem fuskar kommer du inse när du läst klart. Men så nyttigt att få reda på det ändå..låter som en mysig kväll.kramis

    SvaraRadera