tisdag 24 mars 2009

dagen idag

Dag två på praktiken e klar. Det va jättekul idag. Jag fick testa en massa olika moment; ta insulin, spola kateter, dela dosett och så tog jag ett ven- prov på en äldre man. Ghaaa, det som jag känt mig så orolig för att göra. Att sticka i plastarmar som vi gjort innan e väl ingen konst, men när det är en livs levande människa så e det annorlunda. Det gick dock hur bra som helst och jag lyckades pricka rätt på första försöket :-D, det va inte alls läskigt :-).

På eftermiddagen har Erik och Liam roat sig på sitt håll. Engla va lite hängig och sov på soffan. Medans försökte jag träna lite hemma. Jag vart så ruskigt sugen på att köra bodycombat så jag sökte fram sånna pass på yputube o så stod jag framför laptopen och jabbade, haha.
När Engla vaknade så tog vi på oss massor av kläder (SJUKT kallt ute idag) och begav oss ut på en låååångprommis. Nu e jag mör i benen. Väntar på att Erik och Liam ska komma hem så vi kan äta taccos.

Jag ska se om jag kan ta mig för att lägga in lite bilder i bloggen ikväll, va ett tag sen!

Adios!

1 kommentar:

  1. Hej!
    Förlåt att jag inte kommenterat på länge!
    Vad kul att det går så bra på praktiken!:-)
    Du kommer bli en jätteduktig undersköterska sen!
    Kram kram!

    SvaraRadera