fredag 20 mars 2009

Junibacken och grillpremiär!

Fast vi va ute i god tid och hängde på låset till Junibacken innan de öppnat så va kön ringlande lång. Jag tänkte till en gång extra och kom på att idag har ju alla fått barnbidrag att spendera. Med andra ord va vi INTE ensamma på Junibacken idag, det va barn, barn, barn, mammor, pappor, far och morföräldrar överallt. Man fick se upp så man inte råkade tampa ner nån i trängseln. Fy tusan. Sist vi va på Junibacken, i höstas så va det jättelugnt och skönt, inte alls mycket folk.
Men iaf så brydde sig inte Liam och Engla om att det va trängsel.

På Junibacken har dom ett sånt där supermysigt sagotåg som tar typ 10min att åka. Det är lite upp och sen ner, höga höjder, massor och titta och lyssna på. När vi svävade över Nangiala så sa jag till Erik att man blir ju nästan åksjuk. Jag hade knappt hunnit avsluta meningen förren Engla blir vit ansiktet och kräks 2ggr över hela Erik!!!!! Stackarn har blivit just åksjuk! Och inte nog med det, i samma sekund som andra spyan kom så stannade plötsligt tåget av. Vi stod helt stilla i Törnrosdalen med spya överallt. Yhiiihhaa, kan det bli bättre? Min första tanke va att personalen sett i nån övervakningskamera att Engla spytt och därför stannat för att typ sanera vår vagn, men det ropades snart ut i mikrofon att det va tekniska problem och att absolut INGEN får lämna sin vagn. Jahupp, bara att plocka fram våtservetter och papper från skötväskan och torka upp så gott det går. Vi satt i tåget en lång stund innan det tekniska felet va åtgärdat och när åkturen va slut frågade en i personalen om det gått bra för oss. Jag började fnissa och sa: "jaaa". Hon sa att vi givetvis får åka tåget gratis en gång till om vi vill eftersom vi suttit fast så länge. Men vi kände oss inte sugnaa ha nån mer spya över oss så vi avböjde.
Sen lekte vi och hade så skoj hela dagen. Erik och Engla förpestade omgivningen med en odör av kräks, men jag tror ingente det, förutom mamman som satt breve på Pippi teatern, hon sniffade lite skeptiskt i luften.

Trötta och glada begav vi oss senare till Willys för att handla lite mat och väl hemma tändes grillen! Det soliga vädret inspirergga in lite kort såfort vi fixat klart nya (gamla) datorn.

4 kommentarer:

  1. Åh lillan blev hon åksjuk? bra att ni hade kul ändå...jag var ju där på en vardag oxå..massor med folk då oxå.
    grilla? åh myyyys!
    du e utmanad..kramis

    SvaraRadera
  2. Usch jag tycker synd om er .....tur ni hade ombyte med er..eller kanske inte är så dåliga som oss på att ta med sig det?! :=)

    Tur att det blev lyckat ändå!
    KRAMAR!

    SvaraRadera
  3. Hejsan Jessica!
    Förstår precis vad du menar med mycket fok på Junibacken.Sören tog ledigt från jobbet förra fredgaen så då var vi där och trängdes med massa andra familjer. Vi fick stå i kö för att komma in fast att vi kom vid öppningsdags. Sedan var det ju trevligt när man väl kom in även om det var trångt. Kan ana att det inte var roligt med spyor i tåget. Men som du skrev så brys sig inte barnen om att det är mycket folk. Jag köpte ett årskort eftersom man sparat in det om man går 2 gånger så nästa gång blir det inte en fredag. Jag frågade när vi gick in om det alltid är så myclet fok och de sa att det är det på fredagar men är minst på onsdagar.
    Hur går det med plugget? Ser du fram emot sommarlov nu?

    Ulrika Algesund

    SvaraRadera
  4. Oj oj oj vilken dag ni haft. Stackars Engla som mådde illa men jag skrattade faktiskt när jag läste det för det var så roligt skrivet (som vanligt)
    Hoppas allt är bra annars.
    Kramis

    SvaraRadera