torsdag 19 mars 2009

Semesterplanerna?

Solen har strålat idag me :-) När Erik kom hem vid 18-tiden så va det fortfarande jätteljust ute. Det här ljuset ger mig sommarkänsor :-).
Appropå sommar, ringde min (nya) chef idag för att kolla med mina semesterdagar. Enligt henne så brukar de som har tjänstledigt vanligtvis JOBBA på somrarna... Jag sa att jag tänkt att ta ut semesterdagar och sen mammaledigt. Det hmmmade hon till och sa att hon måste fundera närmre på detta innan hon kan bestämma sig :-o What??? Inte kan dom väl neka att man tar ut mammaledigt under sommaren???? Jag måste ringa facket imorrn och höra vad dom säger.

Vår lärare e sjuk så imorrn är vi lediga. Jag bestämde snabbt att då ska jag ha kidsen hemma. Sen tänkte jag ett steg längre, det vore kul om Erik oxå kunde va ledig. Så han tar en pappadag och imorrn åker vi till Junibacken. Barnen är överlyckliga över att få åka och titta på pippis hus :-). Det ska bli roligt.

Jag pratade även med min praktikplats idag och jag verkar ha fåt bra arbetstider :-). Det ska bli kul att komma ut och få jobba lite.

5 kommentarer:

  1. Åh va mysigt ni kommer ha det ihop (avis).
    Här finns fan INGET att göra, jag ska med bo i stockholm!"!!!

    Hon kan väl ändå inte neka dig det i så god tid innan...näää!

    KRAMAR!

    SvaraRadera
  2. Vad mysigt med en liten utflykt!:-)
    Skönt att du verkar få bra arbetstider på praktiken,förstår dig så väl för jag vill inte heller va borta länge från Ollie när jag jobbar.
    Stor kram!

    SvaraRadera
  3. Nej kortet får inte plats på en skiva utan jag har säkert 10 skivor fyllda med kort. Men vi har köpt ett sådant 100 pack med skivor för länge sen och de räcker hur länge som helst!

    SvaraRadera
  4. åh så mysigt..ha en underbar dag!kramis

    SvaraRadera
  5. nä, hon får inte neka dig föräldradagar om du ansöker 2 månader innan, sån är lagen ;-) . lycka till med det!

    SvaraRadera