torsdag 26 mars 2009

matsvacka

Under hösten va jag så duktig så med maten. Jag va hårt diciplinerad av mig själv, åt nyttigt och lyckades gå ner i vikt. Och det har hållit sig. Men nu känner jag att det är på väg att spåra igen. Jag har hamnat i nåt jävulskt matsug, jag är sugen på ALLT; oliver, sill(!) tårta (!), oxfilé, godis, pasta... och jag blir aldrig mätt. Känns som att min kropp ska äta upp sig allt jag inte åt i höstas :-/ Hjälp mig. Och nej, jag är inte gravid om ni trodde det :-D E bara min jäkliga kropp som e hungrig. Suck o nu när bikinisäsongen e här snart.

Appropå sommaren, nu har jag och chefen kommit övverens om att jag får ut min semester i pengar och så tar jag ist. mammaledigt hela sommaren. Så min sommar e fixad. Men ist har Eriks chef börjat krångla. Hon vill inte att han tar så mkt semester (4 v i sträck + 4v pappaledigt). Suck, så får väl han oxå ta pappaledigt hela sommaren för det kan dom ju inte säga nåt om. Att det alltid ska krångla.

På praktiken går det jättebra. Det är superkul med alla kapillärprov, venprov och insuliner. Min handledare e kanon, jag e nöjd som bara den :-). Igår kväll fick jag sluta tidigt så jag hann hem och träffa barnen innan läggdags :-).

2 kommentarer:

  1. oh ja vad jag känner igen mig!! jag vill också äta jämt och ständigt...

    gissa avis jag blir när du skriver om all ledighet du ska ha i sommar. jag vill också vara ledig men det får jag mest troligt bara drömma om... jobb och slit mest hela tiden. tur det ger plus i kassan i alla fall...

    kramar

    SvaraRadera
  2. Vad skönt att det ordnade sig för sommaren!
    Hoppas det ordnar sig för Erik också så ni kan va hemma ihop:-)
    Kul att du trivs på praktiken,och att få sluta tidigare är ju aldrig fel,hihi:-)
    Jag kan bara hålla med dig ang att aldrig bli mätt+vara sugen på olika saker HELA TIDEN!Jag ställde mig på vågen imorse,efter att inte ha vägt mig på säkert en månad eller mer..Säger bara:DUMT gjort!:-(
    Fy fan,trodde INTE jag hade gått upp så mycket,så nu är det INGA sötsaker i veckorna som gäller!!!
    Kan dock inte låta bli godiset på fredagkvällen till Lets dance;-)
    Varför ska det vara så svårt att ha bra framförhållning när det gäller sånt där?
    Nä,nu är det som sagt skärpning som gäller annars lär jag få va inomhus hela sommaren,haha!
    Stor Kram!

    SvaraRadera