söndag 5 april 2009

Vart tog helgen vägen?

Helgerna går sååå fort! För fort. Men mysigt har vi haft! Dagen igår va ju bara för bäst! Idag har det varit ok. Det regnade på förmiddagen så vi bestämde oss för att ta en tur till Bauhaus. Jag har ju väldigt svårt att vänta när jag fått för mig något, så nu tvingade jag me mig Erik att kolla på grejer till vår baksida. Jag tänker som så att nu när vi får tillbaks en del på skatten så kan vi ta lite på krediten nu och betala tillbaks sen, hehe. (Jag är ett fall för lyxfällan, jag vet ;-))
Hur som helst, hem kom vi med varsin piasavakvast (stavas så???) till barnen, 5 säckar blomjord (den här sommarn ska det minnsan bli fint me blommer på vår baksida), påskliljor till krukorna på framsidan, lecablock, trallvirke och sättsand. Så till helgen blir det bygga trall för hela slanten! Jag hade även velat köpa virke till de höga staketen mot grannarna, men hade vi även lastat det på biltaket så hade bilen fått åka på fäljarna hem, så tungt va det.

På eftermiddagen va planen att hälsa på Eriks mormor. Vi skulle nämligen dit och titta på massa fina silversmycken som Eriks morbror gör. Min mamma ville köpa till en grej till halsbandet hon fick i 50 års present. Men så ringer Eriks mamma och berättar att nu tar dom ambulansen till akuten för hans mormor fick en propp i hjärnan :-(. Så vi går hem till mamma och stannar där hela eftermiddagen istället. Nu håller vi tummarna för att allt går bra med Eriks mormor!!!!!

Imorrn börjar näst sista praktikveckan. Jag går bara fyra dar den här veckan, nice :-). På torsdag kommer min lärare på samtal... Hoppas jag skött mig :-D ;-).
Nä, dags för duschen!!!!
Dags att tänka på maten igen oxå. I helgen har jag inte ätit överdrivet mycket men ändå unnat mig ett par glas rödtjut, vit chokladbräck med vallmo och citron från Robert E *mmmm*, nån glass, lite chips, en cheeseburgare... ojsan, det va visst en hel del.... :-o Skärpning imorrn då :-)

Va har ni gjort idag???

3 kommentarer:

  1. Tack gumman för din fina kommentar, det värmer. Och det är skönt att man inte är ensam..vet inte varför man jämt tror det?!

    Jag skrattar så när jag läser hos dig du skriver alltid så roligt, bilen gå på fälgarna haha :D

    Men usch för Eriks mormor, håller också tummarna!!Jobbigt när dom är gamla och det händer tråkiga saker.

    KRAMISAR!!!

    SvaraRadera
  2. Å va kuuul! Då finns det en stor fin altan nästa gång jag kommer till er då :-)
    Jag ska också köpa lite krukor o blommor, men vi har allt byggskräp från tjejernas rum på vår framsida nu så den är inte så inspirerande, men såfort det är bortkört så!

    Näää stackars mormor! Jag håller också tummarna.
    Klart du har skött dig på praktiken, du är ju bäst!!

    här har jag hittat nåt till englis :-D
    http://www.tradera.com/NY-I-DROMMARNAS-TRADGARD-FODRAD-REGN-JACKA-STL-2-3-AR-auktion_88770496
    föressten, jag vet inte om vi kan fira henne.. :-( det beror på när det blir, jag är ju i rom hela valborgshelgen

    SvaraRadera
  3. Låter som en nice helg..trots att den gick för snabbt...Sjysst med altan och blomplantering!!(jag vill oxå..)
    trist med mormor..hoppas hon snart är kry...
    Mysiga bilder du lagt in på föregående inlägg..Stor kram

    SvaraRadera