torsdag 23 april 2009

present och bio.

Engla fyller 2 år om en dryg vecka. Vi har länge funderat på vad vi ska ge henne i present och kom på att en dockvagn skulle nog va kul. Nu har hon bara sånna där lära gå vagnar och det e ju inte så mycket att bädda ner dockorna i. 
Min tanke va att köpa en bubbelgums rosa brio dockvagn. Den ser precis ut som en riktig kombivagn fast i miniformat. Fast när jag kom till affären och för det första såg att dom bara hade röda sånna vagnar och sen att den kostade 649kr ( och det va en affär med bra priser på leksaker) så börjde jag tänka om. Inte kan man betala så mycket för en leksaksvagn. Nä, jag får titta om jag hittar nån annan fin vagn till Englis. Nån som sett nån fin till bra pris? (max 399kr)

Imorrn kväll e vi barnlediga :-). Liam och Engla ska sova över hos farmor och farfar. Och vad ska vi då roa oss me? Jo, gå på bio med mina föräldrar och syskon. Vi ska se "Män som hatar kvinnor". Det ska bli skitkul att hitta på nåt allihopa tillsammans.

5 kommentarer:

  1. De vagnarna är så fina! Tildes dagis har oranga sånna o hon försöker alltid smuggla med sig en hem haha. Här hemma har hon en ärvd från min syrra men hon är lika glad för den ändå. Jag har ingen koll alls var det kan finnas billiga sånna.. hmm.. kanske typ city gross, eko etc?

    kul o gå på bio allihop!! :-)
    vår helg verkar ju skita sig, det får bli efter min rom resa istället.

    SvaraRadera
  2. Det är galet dyrt med en "riktig" dockvagn. Jag kan tipsa om att briovagnen är rätt hög. Ida har en stabilare paraplyvagn med suflett och korg under nu sålänge. Hon kommer få en riktig dyrare vagn när hon är större (tror den passar bättre i storlek då). Den vanliga brio sulky kostar annars 399:-, men då är det bara sittvagn.
    KRAM

    SvaraRadera
  3. Hej, kikar in...titta på www.hikmet.se - dockor - dockvagnar, där har dom rätt bra sortiment och bra priser. Frågan är ju bara om dom hinner få hem det, har itne testat att beställa därifrån själv, vi brukar använda den som "önskelista sida" till grabben.
    Lycka till
    /Malla

    SvaraRadera
  4. Åh filmen var JÄTTEBRA! Jag har haft lite barnfritt idag, shoppat och lunchat med en kompis, så nu har jag laddat lite nya energi!
    Ha en bra helg!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Bästa bästa bästa bästa filmen!!!!!
    Vill se den igen och lääängtar till September när nästa kommer ut!
    Enjoy=) Puss..

    SvaraRadera