måndag 27 april 2009

sjukling

Idag ringde dagis igen för att Engla va dålig. Den senaste veckan har dom ringt dit oss en gång i veckan för att Engla antingen haft diarré eller feber.
Idag när jag kom till dagis så låg Engla i en hög på en madrass och sov med 39.6 graders feber. Min lilla gumma :-(. Vi hämtade upp Liam och gick hem. Liam verkade inte helt 100 han heller. Kl.17 badade barnen och ville sen sova :-o Så här har varit en lugn kväll vill jag lova. Imorrn får jag bli hemma med lilltjejen igen (och Liam om han oxå e dålig). Ska försöka se om vi kan städa lite. På valborg kommer en kompis med familj hit och grillar och jag skulle vilja få det lite fint tills dess.
Jag känner mig inte heller helt kry. Sitter här med den värsta mensvärken på länge. Jäkla skit att det ska göra så ont, trodde sånt skulle bli bättre efter man fått barn.

Har förresten suttit och betalat räningar :-(. Ghaaa, finns det nåt värre? Blir alltid nedstämd efter det. Den här månaden fick dessutom Erik extremt lite lön. Dom hade gjort fel och dragit 20.000kr för en VAB dag han tog me Engla förra månaden :-o hehe, va väl lite att ta i va? ;-). Men det skulle korrigeras snarast... får vi hoppas!

Idag när jag tittade ut genom fönstret kl.21 så va det fortfarande ljust :-) Å vad skönt!!!!!!! Sånt piggar upp!

4 kommentarer:

  1. Haha förlåt att jag skrattar men 20,000 för en fel dag hur kunde dom ens dra av det hur mycket tjänar Erik efter skatt egentligen :=)

    Men jag håller med dig räkningar är ett helvete och jag FATTAR inte hur vi kan ha så mycket i detta lilla billiga samhälle vi bor i, man kan ju fan tro man köpt hus i New yorks bästa gata :D

    PÖSS!

    SvaraRadera
  2. krya på dem små och hoppas du slipper det onda...ja räkningar, finns det något mer deprimerande?kram

    SvaraRadera
  3. cissi: det va 20.000 innan skatt hehe, dyr vab dag va :-D.
    Usch ja, det är för jäkla dyrt i vårt samhälle :-( :-(
    kram till dig oxå Christina

    SvaraRadera
  4. TAck för dina fina ord. ja han är underbar... när jag är i tyresö o träffar malin får du väl titta o beskåda han. hehe kram

    SvaraRadera