onsdag 1 april 2009

tv kväll i min ensamhet

Våren har knappt börjat liva upp förrns h&m skickar ut reklam om att man får 10% förturs rabatt vid beställning från höstkatalogen :-o. Men bromsa lite nu, jag har ju inte ens börjat med vårkläderna ännu, hur ska man då kunna fokusera på vad man vill ha till hösten??? Snart ska vi väl börja julpynta direkt när midsommarsillen är uppäten oxå.

Ännu en dag på praktiken är till ända. Jag och mitt onda huvud tar igen oss en stund innan det är dags att hämta kidsen. Det va Erik som lämnade dom på dagis idag och tydligen så cyklade Liam dit... ja vi får se hur det går. Och idag kom barnens "I drömmarnas trädgård" Dvds så jag vet ju vad vi ska göra efter dagis, suck.

Ikväll ska Erik träna spinning med jobbet och sen gå ut och ta några öl. Det är väl typiskt killar att avsluta ett träningspass på det viset??? Haha. Själv ska jag zappa mellan "du är va du äter" och "rent hus". Som jag skrivit förut så mår jag bra av sånna här program. Även "familjen annorlunda" och "Lyxfällan" faller mig i smaken. Man får liksom veta att man inte är värst, det finns dom som äter pizza oftare, tar dyrare lån, inte vet vad en dammsugare är och går till affären med 10 ungar själv :-o. Man får perspektiv på saker och ting!

Förresten, Englis fyller år om en månad och vi vet inte va vi ska köpa... Vad köper man till en tvååring liksom? Och nåt paket vill man ju ge. Nån som har nåt tips?

På måndag kommer min kära syster Carro hem från sin lååångresa. I början av januari begav hon sig ut i vida världen med en ryggsäck och nu e alltså resan snart slut. Fan va fort det går. Ska iaf bli väldans kul att träffa henne igen!

1 kommentar:

  1. Håller absolut med dig om dom där programmen, visst mår man bättre när man får se sånt :=)

    Men duuu påskmust...va fan e inte det rent socker????DÅ kan man ju lika gärna äta godis din fuskråtta!

    PUSS!

    SvaraRadera