lördag 4 april 2009

Sverige har vaknat.

Igår kom min lillebrorsa (på eget initiativ) som räddaren i migränen! Han tog hand om barnen i flera timmar så att jag fick vila upp mig. När Erik kom hem från jobbet åt vi fajitas och mös sen framför tv:n med godis och ett glas vin innan det va dags att stupa isäng efter en hård praktikvecka :-D.

Engla låg inne hs oss och jag hade knappt sovit en halvtimma förrens jag vaknar av att jag får en kaskadspya över hela mig. (Va fan, ska detta barn hålla på att spy varje helg eller?) och sedan vaknade jag inte mer än tre gånger till på detta sätt. Hrrp. Ganska mycket tvätt idag vill jag lova.

Men efter detta har Engla mått prima ballerina. På förmiddagen va vi ute på vår baksida och fixade för våren. Barnen och Erik åt lite lördagsgodis på studsmattan.

Sen begav vi oss till min pappa och bytte till sommardäck på bilen. Liam och Erik passade på att tvätta bilarna. Det va så himla varmt och skönt ute. Jag hade bara linne på mig och njöt av solen. Erik svettades så han va tvungen att ta av sig tischan och blända oss alla med sin vita bringa. Vårsolen är välbehövlig på flera sätt, haha.


Medans däckbytet så tog jag, mamma, Engla , Denise och hundarna en promenad till affären och köpte lunch och fika. Sen åt vi ute i solen.
Det har varit en underbar dag! Vi har varit ute hela tiden och njutit av vårvärmen! På vägen hem gick jag och kände lukten från grillat överallt i området. Grannar hälsar, är glada, putsar fönster, fixar och fejar. Alla vaknar liksom som till liv när solen och värmen kommer. Jag älskar den här årstiden.


Imorrn ska vi försöka få tid att åka till Bauhaus och köpa lite trallvirke. Dom har bra pris på det nu och jag har i flera års tid velat bygga ut får trall på baksidan. Idag fick Erik en cirkelsåg av min pappa så nu är äntligen han oxå taggad att bygga :-D. Jag har även fler planer. Måla på baksidan och bygga ett högt staket på ena sidan samt plantera en massa blommor i krukorna. Sen funderar vi även på att ta lite lån och byta fasad och fönster på baksidan på övervåningen. Det är nåt som skulle behövts gjort för många år sen.
Haha, som ni hör har min energi kommit igång riktigt ordentligt :-). Tänk va lite sol kan göra med livet :-).

Ha en fantasktisk lördagskväll på er!
kram

1 kommentar:

  1. Härliga tider, nu börjar jag känna igen dig igen!!! =)

    Vilken mysig dag ni haft! Här har det varit grått och trist... och gissa avis jag blir när jag ser er gräsmatta. Här är det mängder med snö, dröjer nog ett bra tag innan vi får se något gräs...

    kram banan

    SvaraRadera