fredag 10 april 2009

Påsktider

Äntligen har jag en liten stund framför datorn. Det har varit fullt upp!
Igår va min lärare på praktiken. Min söta handledare gav mig högsta betyg :-).
När jag kom hem visade det sig att Erik (som vabbade med barnen) blivit sjuk han me så jag fick sköta allt själv igår kväll medans han va så sjuk, så sjuk ;-). Idag verkade alla friska och pigga så vi tog en prommis ner till friluftsgården och grillade korv i solen. Ahhh, härligt väder, sol och 15,9 grader :-). Efter grillningen köpte barnen varsin liten glass och vi gick och tittade på dom nyfödda lammungarna. Mysigt! På eftermiddagen satte vi igång med vårt trallprojekt. Alla fyra, jag, Erik och barnen har grävt jord så vi har valkar på händerna. Vi jobbade på som sjutton. Efteråt va det bara att sätta barnen i ett bad, hihi, små skitgrisar. Middag och i säng redan 17.30 :-o barnen va såååå trötta. Nu e Erik ute och fifflar med dom där lecablocken. Fy fasen va svårt det är att få allt rakt. Skönt när det e klart sen.

Bantningen då... jag måste erkänna att jag oxå fuskat... Men det va Eriks fel. Han sa att löften va till för att brytas och så tog han fram 1kg smågodis... Men jag åt inte överdrivet. Fast fusk va det ändå. Mona, nu ska jag hitta på nåt skoj att skicka till dig... :-)

Måste önska er alla en riktigt GLAD PÅSK! Ät nu riktigt mycket godis :-).
kramar

3 kommentarer:

  1. men raring, det räknar inte nu när det är påsk!!! då får man äta allt man vill och lite till och sen ännu mer utan dåligt samvete.

    kram

    SvaraRadera
  2. Glad påsk på er!
    Jag har lagt upp en bild på en morotskaka i min blogg, ganska nyttig, tänkte på dig då :-) Men du är ju så snygg tjejen, att inte äta godis i veckorna tycker jag är sunt men banta inte, det behöver du verkligen inte, du är toppenfin precis som du är!

    SvaraRadera
  3. Å det kommer bli så bra när det är klart!! :-) Duktig Erik är som grejar det där.
    Vi är just hemkomna från Nora o gänget, har också haft det underbart i solen, kan inte detta (eller ännu lite varmare hehe) vara för evigt?? Åtminstonde ett halvår eller så..??

    Nästa helg är vi barnlediga igen, de ska till mamma fred-sönd. Wiiee :-D

    Kul att du fick så bra beröm på praktiken, men jag väntade mig inget annat :-)

    Vet du, jag längtar så sjukt mkt efter dig. Vi kanske kan ses helgen den 26e? Alltså om 2v.
    Behöver ju inte boka nu men vi kan ju funta på det. PUSS

    SvaraRadera