lördag 18 april 2009

kallt!

Imorse tänkte jag vara extra hurtig och ta cykeln till träningen, men ändrade mig på en gång när jag såg att det SNÖADE ute :-o, inte mycket men det va flingor som yrde runt ute. Brrr! Skitkallt har det varit, jag hade t.o.m mössa på mig ute. Idag kan man inte tro att barnen plaskade i sina badbaljor utomhus för en vecka sen. Jäkla aprilväder!!!!

Just ja, en del har frågat lite om spikmattan. Ja, det gör jävligt ont i några minuter, sen domnar ryggen (eller den del man nu "spikar") bort och det blir helt varmt... och ganska avslappnande! Efterråt är man röd som fan och helt prickig. Men det ska ju visst va bra... Fast nu har jag fått nog av spikmattan så idag fick svärmor tillbaks den.

Nu e hela altanen färdigbyggd, det vart jättebra. Så nu hoppas vi på solig sommar så vi kan utnyttja vår baksida ordentligt.

Imorrn måste jag nästan ha ett schema med mig för att hålla reda på allt. 07.30 ska jag möta upp Anna för en morgonpowerwalk (den här gången ska jag stretcha efterråt, viiilken träningsvärk jag hade sist). Kl.10.30 ska jag, Erik och barnen packa ihop engangsgrillen och korvarna för att bege oss till alby friluftsgård. Där väntar Emelie, Martin och deras lilla bebis Elma. Hoppas på sol så vi får enmysig dag. Efter det hem och duscha och byta om för kl.16.00 blir det kalas för Eriks brorsa som fyller 22 år. På kvällen e det bara att packa skolväskan för dagen efter e det lektioner igen. Back to reality :-).

3 kommentarer:

  1. jag tror en spikmatta skulle passa min rygg och nacke alldeles ypperligt.

    låter som att ni har en mycket händelserik dag framför er. själv ska jag ha sovmorgon och slappa... eventuellt städa bilarna på insidan men det är ett stort eventuellt...

    kram

    SvaraRadera
  2. Ja fy!!!
    Vädert kan verkligen inte bestämma sig :-(
    Men nån snö har vi inte sett till här... dock var de kallt i går och blåsigt!!!
    Men hjälp har era barn badat ute redan ? Så varmt har vi då inte haft här... Burrr

    SvaraRadera
  3. Jag håller med!!Kallt, blä och fy,men april är ju lite så där velig...Åh är er altan klar??Sätt in bilder så man får se..så skönt för er i sommar.Vilken härlig dag ni verkar haft, fullt schema..kramis

    SvaraRadera