söndag 26 april 2009

böcker

Innan jag fick barnen så läste jag väldigt mycket. Jag älskar att läsa. När jag härom dan satt inne på adlibris för att beställa några böcker att läsa till skolan så passade jag på att beställa 3 till :-D. Så nu ska här läsas som bara den. Jag gillar böcker som är verklighetsbaserade.


Här e böckerna jag beställde:
När livet stannar- Handlar om en mamma som förlorade två av sina tre barn, sin man och tre nära vänner i Tsunamin. Hon skriver om livet efteråt, att man trots allt inte dör av sorg.
Flickan med de röda skorna- Handlar om en mamma som skriver om sin treåriga dotter som får cancer. Ska tydligen vara extremt sorglig... :-(
Snälla pappa nej- Handlar om en kille som blir både fysikt och psykiskt torterad av sin styvpappa. I vuxen ålder försöker han försonas med styvpappan men möter att han är samma grymma man och dödar därför honom....
Ut ur mörkret- Handlar om en mamma som börjar tappa fotfästet, hon får vredesutbrott på sina barn och hon har minnesbilder som gör henne skräckslagen. Hos en psykiater kommer fruktansvärda händelse upp till ytan som tydligen ska ta andan ur alla som läser boken...
Flickan som inte fick finnas- Handlar om en flicka som är oönskat av sin mamma som är missbrukare. Flickan utsätts för hot, hån, kränkningar och slag. Det är en berättelse om att överleva och att få en andra chans i livet.

Alla böckerna är sanna. De två översta, den med Tsunamin och flickan med cancer är dom till skolan. Jag ska läsa allihopa och sen berätta för er om dom va bra!

6 kommentarer:

  1. Shiit alltså vi är så kusligt lika du och jag, det enda jag vill läsa är typ såna böcker och ändå läser jag ALDRIG längre, måste börja igen det är bra terapi.
    Alltså den där Ut ur mörkret låter så spännande, jag vill läsa den NU, skickar du ner den till mig sedan :=)

    Åh va skoj (kan man skriva så) att läsa såna spännande och verklighetsbaserade böcker.

    PÖSS!

    SvaraRadera
  2. oj känns som att du har laddat in för många gråtstunder... hoppas böckerna är bra så får du berätta sen om jag måste beställa de också

    kram

    SvaraRadera
  3. hej gumman...ja du får berätta sen hur dem var...brukade oxå läsa mycket böcker förr innan man fick barn, när man hann...nu är jag glad om jag hinner med DN varje morgon. Inspirerad av både dig och Mona tror jag att jag skall köpa lite på adlibris.kram kram

    SvaraRadera
  4. Kan rekomendera att flickan som inte fanns är riktigt bra... läste den för ett tag sen.. !!!
    Gillar oxå verklighets böcker.. de är så grymt mycket bättre än någon påhittad roman... hehe
    Läste en skit bra bok för ett tag sen oxå verkligehets bok... den heter inspärrad av teresa cooper... kan lova att man kan inte sluta läsa någon av böckerna.. !!

    SvaraRadera
  5. åhh jag måste få låna :)

    SvaraRadera
  6. Måste nog oxå kolla upp nån av dessa böckerna. Gillar oxå verkliga böcker och nu till sommaren vill jag ha lite att läsa igen, typ bara då jag läser haha

    //Annie

    SvaraRadera