söndag 12 april 2009

Arbetsmyror

Tjoho, ännu en perfekt dag! Började med kalas! Jättekul, oj va barnen lekte :-). Sen vidare hem för att möta upp pappa och Fredrik. Vi ringde efter förstärkning, trädäckbygget på baksidan blev för svårt för oss så då kom dom två väl till pass. Tänk att en sån liten grej som att bara bygga ut trallen en meter på varje sida kan va så svårt. Men det bottnar i att det blivit sättningar i den gamla som gör att nya mätningarna blir svåra. Men nu har söta pappsen varit här och hjälpt till så nu e vi på god väg :-).
Det har varit supervarmt idag me. Barnen ville bada på baksidan så jag tog ut varsin balja med varmt vatten som dom plaskade i. Hur ofta händer det att dom kan bada utomhus den 12:e april? Kan inte detta vara för evigt? :-)

Till fikat åt vi nåt nytt, Singoalla kakor med lakritssmak. Verkligen nåt för mig som älskar lakrits :-)
.
Englisen badar lite.

Liam badar lite.

Full aktivitet på vår stökiga baksida. Fotografens skugga kom även med på bild...

Uäck, under en del som vi slet bort för att bygga nytt fann vi fullt av myrbon. Där har dom varit duktiga och kämpat på, dom små liven.


Nu har jag gjort mig förtjänt av en stunds avkoppling på spikmattan. Nån som provat? Jag kan rekommendera den! Den här e svärmors och medans hon är i Prag passar jag på att låna den!




Imorrn kl.07.30 har jag bestämt powerwalk date med Anna i från klassen. Vi ska ta oss en rejäl morgonrunda. Passar finfin efter allt påskgodis! Sen på kvällen ska jag och mamsen gå på ett medelpass. Förutom detta står tivoli på schemat, kopiera upp nycklar (både jag och Erik har tappat alla våra nycklar :-o Helt värdo! Nu kör vi på svärisarnas extranycklar) och bygga klart på baksidan. Va ska ni göra?

3 kommentarer:

  1. Åh vad mysigt att barnen kunde bada...i april????Längtar till vi har en liten uteplats vi med..
    Ser ut att bli superfint ert trädäck...duktiga ni e!!!
    berätta hur det var på spikmattan sen...låter spännande!Kram kram

    SvaraRadera
  2. Therese med Anton och Wilmer13 april 2009 kl. 07:50

    Vilka härliga bilder :-) Avundsjuk på er som har tomt men jag brukar åka hem till mamma och låna deras tomt i öringe ;-)
    Jag har själv en likadan spikmatta och är supernöjd fast det gör svinont i början så man bara vill gråta haha.
    Kramis

    SvaraRadera
  3. oj hur känns det med spikmattan? vi pratade om de på jobbet i veckan och jag skulle vilja testa. tror en kompis i Piteå har köpt en men de verkar vara dåligt med inbjudningar hem till henne just nu... tror hon är kär och galen....

    SvaraRadera