söndag 31 maj 2009

Mors dag!

Kidsen vaknade i ottan. Jag och Erik slumrade vidare medans dom lekte i Englas rum. När jag kom upp så satt dom i leksakslådan och lekte att dom va Igglepiggle som åkte båt, haha.
Efter frukosten begav vi oss till vårt vanliga helgnöje, Ica maxi. Mat, morsdagsblommor och lite grejer till barnen inhandlades. När vi kom hem ville barnen genast testa sina nya badleksaker.


I hängmattan. Erik blåser upp badring till Liam.

Liam far fram på nån sorts halkbana :-D

Precis inna vi skulle iväg på morsdagsfika hos min mormor så hände en olycka :-(. Erik va på övervåningen med barnen och jag va på nerevåningen och tog fram kläder till mig och barnen. Rätt som det är hör jag en massa dunsar i trappan. Jag springer dit och tror först att det är Liam som hivar ner grejer. Men så ser jag att det är Engla som kommer farande :-(. Hon har åkt på in häst (en sån med hjul) och på nåt sätt råkat köra ner för trappan. Vilka smällar det blev. Hon fick bulor och är blåslagen över hela ryggen och axlarna :-(. Hon va ledsen och Liam va jättechockad. Jag trodde ett tag att det va han som kanske puttat ner henne, men både han och Engla sa att hon åkt ner själv. Erik hade ångest som inte hann stoppa henne, han va i medicinskåpet och tog allergitabletter när det hände. Men det gick fint, efter en liten stund skrattade Engla och sa att det va roligt (!) att åka ner för trappan.

Morsdagsfikat hos mormor va toppen! Strååååålande härligt väder! Imorrn ska oxå bli fint, men då är det skola.

Engla har fått en tablettask av gammelmormor.

2 kommentarer:

  1. stackars lilla englisen! tur att det gick bra!!

    SvaraRadera
  2. åå va härligt det ser ut!! :-)
    kul halkbana :-D
    imorrn åker vi bara ebba inte får högre feber, kunde du ses nåt på onsd?? :-)

    SvaraRadera