fredag 29 maj 2009

I LOVE SOMMAR!

Äntligen helg! Veckan har varit lite seg! Idag va dagis stäng så jag va hemma med kidsen. Vilken toppendag vi haft. Barnen vaknade tiiiidigt! Erik drog till jobbet vid 07. Jag frågade barnen va dom ville hitta på idag. "kotte" skrek båda två. Kotte är något dom har på dagis, det är typ som skogsmulle. Så barnen klädde på sig stövlar och galonisar (blött ute, i sommar måste jag införskaffa ett par gummistövlar!) medans jag packade varsin liten rygga med frukt och vatten. Glada traskade vi iväg mot skogen. Jag slängde en blick på klockan och upptäckte att den bara va åtta på morgonen :-o. Jaja, så är det med morgonpigga barn. Vi hade sååå mysigt! Gick runt i lugn och ro, kollade insekter, rådjur, fåglar, pinnar, sniglar och blommor. Allt i kidsens egen takt. Sen satte vi oss på en äng och åt frukten i solen (som börjat titta fram). Vi lekte ytterligare en lång stund innan vi gick hemåt. Då va Engla så trött att jag fick bära henne. Men hon va nöjd och har pratat mycket om att hon vill på "kotte" igen. Så massa besök till skogen kommer det nog allt bli i sommar :-).





Vi va ute till halv elva. Då hade vädret spruckit upp och blivit kanonbra! Min söta syster Carro kom hit och åt lunch och fikade med oss på vår baksida. Vi låg på en filt i gräset och njöt av solen och värmen. Tyvärr va Carro tvungen att gå och jobba klockan två. Vi fortsatte va ute på baksidan och massa grannbarn kom över och lekte med Liam i vattenspridaren. När Erik slutat jobbet så tog jag och Engla en prommis till affären och handlade lite mat.
Sen, medans Erik nattade barnen så mötte jag upp Anna och gick en kvällspowerwalk i den varma kvällen. Så jäkla skönt!
Sen kunde jag med gott samvete slänga mig i soffan framför Talang och käka godis :-D

Nu kallar snart sängen. Imorrn ska vi till skansen. Barnens farmor och farfar följer med oxå! Vädret ska tydligen bli varmt imorrn me. Me like!!!

1 kommentar:

  1. Åh vilken myyysdag!!Så mysigt i skogen med barnen...Ja hela helgen skall bli fint har dem sagt...så nu skall vi njuta!ha det så kul på skansen.kram kram

    SvaraRadera