tisdag 12 maj 2009

Jag i ett nötskal

I början av terminen får vi en uppgift, att läsa en bok och utefter den göra en reflektion. Vi ska sammanfatta, värdera och beskriva vård i livets slutskede, både hur författaren beskrivit det samt våra egna funderingar och reflektioner. I detta ska vi tydligen baka in etiska begrepp och olika krisfaser. Deadlinedatum sätts till 13/5. OK. Hur tror ni då att jag lagt upp planeringen? Jo, jag sitter här NU i smått panik och gör den där jäklarns bokreflektionen. Jag valde boken "Flickan med de röda skorna". En hemskt sorglig sak som jag varit tvungen att läsa två gånger på raken för att få med allt. Suck, vad borde jag lära mig av det här? Jo att inte alltid va ute i sista sekund. Speciellt inte när jag vetat m uppgiften i 4 månader.....

Min käre vän och klasskompis Anna skickade sms och fick med mig ut på en lång kvällsprommis iaf. det va skönt att komma hemifrån och slippa tänka på skolarbetet, men nu e det dagsatt sätta fart igen!!!!

3 kommentarer:

  1. Tack för dina otroligt gulliga kommentarer gumman!!!
    Du har lagt in så fina bilder på kalaset med mera..:=)

    Jo visst skulle jag GÄRNA jobba på en vårdecentral eller sjukhus men det finns INGA jobb alls...tyvärr!

    Kramar i massor!

    SvaraRadera
  2. Ååå jag vet hur det är, jag är precis likadan. Att man aldrig lär sig!?
    Du ska se att det blir bra ändå, det brukar det ju bli det du gör :-)

    SvaraRadera
  3. Jag var likadan... skit störit att man aldrig "lär" sig... hehehe

    SvaraRadera