söndag 24 maj 2009

kalasdag!

På förmiddagen tog farmor och farfar barnen bak på varsin cykel och trampade iväg till Tyresö slott. Jag och Erik va hemma och fixade inför kalaset. Kl.14 anlände folket! Innan hade det regnat lite men nu sken solen och det va jättevarmt :-). Vi va ute på baksidan hela eftermiddagen, grillade hamburgare och fikade. Barnen lekte i vattenspridaren och hade roligt!!
Jag fick maaaassa fina grejer, bl.a. halsband från pilgrim, pärlörhängen med matchande halsband, vågtång till håret (som en locktång fast det är tre stycken grejer, haha, om ni förstår) kläder, moringa produkter från Body shop, pengar, böcker, tomatplanta och blommor. Tack snälla!!!!!!!!

Nu har jag suttit en lång stund med mitt grupparbete. Nice med mail så alla kan sitta med grupparbetet hemifrån o så maila varandra :-D

Nu har jag gjort mig välförtjänt av ett bad med mitt nya moringa badskum. Erik den stackarn som är ute och joggar i regnet kan få hoppa ner i badet med när han kommer!!!

Så söta kläder som Engla fått av moster Denise. Jeansshorts och tunika från Lindex!

Busråttorna tittar på mamma mu och äter av gårdagens chips innan kalaset.

Äter hamburgare!! Engla fick ett prinsess trädgårdsset stolar, bord + parasoll av gammelfarmor.

Hihi, Englas hår vart alldeles elektriskt!

Engla skulle tvunget ha med sina älskade "dindin" (hon kallar dom så) på kalaset.

4 kommentarer:

  1. Fina bilder...låter som ett lyackat kalas..och oj så mkt trevliga presenter du fick, vad roligt. Snart slipper du att plugga på ett tag.skönt med lite vila från det förstår jag...kram kram

    SvaraRadera
  2. Grattis i efterskott på den stora dagen! Visst är det härligt att bara bli äldre och äldre? :-) Vilket gulligt trädgårdsset Engla har, vart är det köpt? Kram Sanna

    SvaraRadera
  3. Å va mysigt ni fick det! :-) Så roligt.
    Hur ser din dag ut på onsd?? Jag kommer upp tisd em o stannar till onsd :-)
    KRAMIS

    SvaraRadera
  4. hej igen. det blev inget tyresö den här gången heller, tilde är sjuk! :-(
    men jag kanske åker upp torsd-fred om hon blir bättre, så vi kanske kan ses på fred? eller går du i skolan hela dagen?
    kram

    SvaraRadera