måndag 1 juni 2009

Ännu en dag i solens tecken.

Dagen började med betygsamtal i ämnet social omsorg. VG :-( Jag vart skitmissnöjd :-(. Men läraren verkar va extremt hård så det va bara att tacka och ta emot. Va hemma igen kl.10. Eftersom vi har varit ute hela dagarna senaste tiden så har vi knappt städat, bara varit inne och stökat till. Jag tittade på berget av tvätt, högen med smutsig disk, dammet och sanden i hallen, utspridda leksaker och skor huller ombuller. Tittade sen på termometern, 25 grader i skuggan...tvekade en halv sekund innan jag bestämde mig för att skita i allt som ska göras här hemma och istället sitta i solen. HUR ofta har man tid att sola? Och hur ofta skiner solen så här mycket i Sverige?Aldrig. Jag bänkade i solstolen mig med en bok och låg och stekte i flera timmar *ahhhh*. Sen tog jag mig i kragen, gjorde klart ett skolarbete i etiken, satte på en tvättmaskin och diskmaskin innan jag begav mig till dagis.
Där fick jag reda på en tråkig nyhet, ännu en av Englas fröknar måste sluta pga den här lasningen :-(. Först va det underbara Malin som fick gå. Till Englas stora sorg, hon saknar Malin sååååååå! Men jag tänkte att dom andra två superbra fröknarna är ju kvar. Men idag fick vi alltså beskedet om att Annelie inte får vara kvar :-(. Jag kramade henne och vi grät båda två. Så himla tråkigt! Till hösten kommer två fröknar som varit tjänstlediga att börja.

Efter dagis satte sig jag och barnen på en filt på baksidan. Dom fick glass och vi mös en bra stund innan det va dags att gå in. Liam ville se på "mamma mu och kråkan" (nya favvon) och tänk, han satt stilla hela filmen, 1tim 17 min och tittade :-). DET är inte vanligt för honom :-).

3 kommentarer:

  1. Men du, VG är ju JÄTTEBRA!! Det kommer du långt på!
    Känner igen det där med att försumma hemmet och vara ute, vår hall är som ett grustag.. Imorrn ska det dock bli sämre väder så då ska jag ägna dagen åt tvätt o städ, suck!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Duktiga Liam!! :-)
    Tråkigt med Englas fröken :-(

    Jag vet inte riktigt hur länge vi stannar, det beror på om vi har nåt o göra ;-)

    SvaraRadera
  3. Usch va trist när någon man gillar ska sluta....
    Men fan va bra med VG tycker jag men det där känner man ju bäst själv!
    Liam är ju skitduktig på allt tycker jag!!!

    Kraaam!

    SvaraRadera