lördag 30 maj 2009

Solig dag på Skansen!

Vi kom iväg redan vid 9 imorse. Tog färjan över till Djurgården och Skansen. Vädret va stråååååålande! Så himla perfekt toppen dag! Barnen trivdes. Vi hade picknick i gräset. Tittade på djuren och ALLA hade fått små ungar, så himla sött!!!!! Hela dagen befann vi oss på skansen. Efteråt åt vi delikat middag på "Blå porten". Efter det va det dags för färjan hem igen. Stockholm marathon gick idag så det va ganska mycket folk inne i stan. Nu e man helt mör i fötterna av att ha knatat runt hela dagen!


Picknick vid fäbodvallen

En påfågel gjorde oss sällskap

Vart är tuttarna? haha.




Liten älgkalv. Nappen? ja den har min son kastat in... han tyckte kalven behövde den...

Liten turist Engla somnade i vagnen!

Liam åker karusell

När Engla vaknade fick hon oxå va med!

Engla e skitskraj för lemuren :-D

En lemurfamilj med små bebisar

Supersöt liten surikat bebis!

Pappa och Engla i regnskogen.

Liam i regnskogen

Min söta lilla kille klappar en orm.

Jag ville inte vara sämre så jag trotsade min spindelfobi och medans jag hyperventilerade och hade hjärtklappning så klappade jag denna spindel. *stolt*

4 kommentarer:

  1. fina bilder.. från en underbar dag!!

    Ja du.. det är den.. jag skulle inte ens upp dit.. Men jag ville få lite extra av promenaden så jag tog sats o gick upp där i mintakt med min lilla vagn.. fy fan säger jag. haha.. kram på dig

    SvaraRadera
  2. hej!!

    vilka härliga bilder ifrån skansen:-)ja det är helt sjukt att alla människor får skaffa barn och hur är man funtad att lämna sitt barn i bilen sovandes.det var hur varmt som helst ute....j*vla idiot!
    KRAM

    SvaraRadera
  3. Heeeeeeeeeeej...Åh vilken härlig dag ni hade...så fina bilder på en fin familj...Antar att barnen somnade sött efter den långa mysiga dagen på Skansen.Kramisar

    SvaraRadera
  4. Oj va skojigt det ser ut!!
    Ni är alla fina som vanligt gumman!

    Kraaam!

    SvaraRadera