tisdag 26 maj 2009

soooooommar!

Igår va verkligen en sån där riktigt, riktigt varm dag. Redan när jag lämnade barnen på morgonen så va det 20c i skuggan. När vi gick förbi poolanläggningen som tillhör samfälligheten ( vi bor i norra europas största radhusområde) så upptäckte Liam till sin förtjusning att dom var fyllda med vatten. "Nu är det sommar mamma" skrek han till mig. Vi har nämligen gått förbi där varje dag, höst, vinter och vår. Varje gång har Liam frågat när han kan få bada och jag har svarat "när det blir sommar".
Till helgen öppnar badet och det är ett säkert sommartecken.

Jag tog cykeln till tandläkaren och vindarna var alldeles ljumma :-). Fy tusan va härligt :-(. Hos tandläkaren förresten... :-D det va 4½ år sen jag va där sist :-o. Men jag fick bara beröm för mina tänder :-) och endast 320kr kostade kalaset. Tack!

Idag har vi varit i skolan hela dagen. Jag är såååå skoltrött. Känns förresten som att hela klassen är det. Idag va 1/3 av alla borta. Imorrn ska vi redovisa vårt arbete om vård av för tidigt födda. Jag känner mig inte alls motiverad. MEn bara 5 skoldagar kvar nu :-) :-)

2 kommentarer:

  1. OJ så varmt ute, var bor ni haha på playan? :=)
    Vad härligt!!
    Vilken tur att du har så bra tänder, det blir ju billigt :=)

    Kraam!

    SvaraRadera
  2. Jag har inte varit hos Tandläkarn sen det var gratis.. dvs innan jag fyllde 20! :-o Måste boka en tid nångång, men det blir aldrig av! Skönt att allt såg bra ut.
    Ja visst är det härligt nu när sommarn är här! Jag känner mig faktiskt riktigt tacksam i år o njuter av det hela dagarna, om du fattar hur jag menar haha, alltså att jag stannar upp o verkligen njuter! :-)

    Du, det blir inget tyresö den här veckan iaf :-/ Ingen i familjen hade tid o ses på torsd så jag kommer åka tisd-onsd nästa vecka. Vad gör du den onsdagen??

    SvaraRadera