söndag 3 maj 2009

hela helgen

Oj va länge sen jag skrev här då. Det har varit fullt ös!!! Vi hade jättetrevligt på valborg! Grillade, drack vin och umgicks med Martin och Emelie. Alla barnen sov som stockar hela kvällen så det va lugnt och skönt. Jag och Emelie kom på att vi inte druckit alkohol tillsammans sen nyår 2003... För efter det bodde hon i umeå och sen vart jag gravid, ammade, vart gravid, ammade sen vart hon gravid, ammade och först nu fick vi tillfälle att ta ett glas vin ihop :-).

Dagen efter åkte vi till handelsträdgården och köpte lite blommor till framsidan. En varm och skön dag. På kvällen tog jag efter många om och men ändå mina tre cider med mig och cyklade till Sofia på tjejmiddag. Även där hade jag en trevlig kväll! Men när dom åkte på bartömning på vårt lokala dansställe så åkte jag faktiskt hem *duktig* :-D
Igår vart det återigen partaj, räkbåt med Eriks släkt. Ytterligare en trevlig kväll med massa räkor, lite vin, en irish coffee (eller nja inte riktigt, cafe carlsson hette den, kaffe, bailys, coantreau, grädde...) och musik. När båten gick i land vid 23.30 gick många vidare, men ännu en gång va vi duktiga och begav oss hemåt istället :-). Jag har blivit lite vuxen (läs: tråkig;-) ) och insett att det inte är värt att va ute sent (om det inte är nån speciell fest förståss), man blir för trött dagen efter. Liam sov hos pappa och Engla hos mamma så vi fick sovmorgon till 08.15 i morse. Lyxigt!

Idag har jag hjälpt lillesyrran Denise att flytta. Lylloungen har lyckats få en lägenhet på Erstagatan på Söder. Huuuuur fint som helst och det måste va underbart att få bo där som en 22 årig singel! Mamma, Engla och pappa var me oxå. Vi har skruvat ihop Ikea möbler så jag e alldeles skinnflådd i handen. Och hungriga va vi!!! Jag och Engla delade på en calzone och sen käkade jag även upp typ halva mammas pizza :-o, hungrig va ordet!!!!
Medans vi flyttade så byggde Erik och hans pappa ett plank in till grannarna. När vi suttit på vår uteplats så har grannarna stått och liksom sett ner på oss. Det e nivåskillnad så grannarna ligger högre upp och vi känner oss som apor i en bur. Men det blev iaf jättefint när det va klart!.



Nu e jag såååå trött! Dags att sova. Har egn sjukt mkt skolarbete, men blir inge bra när man nästan somnar så nu e det sängen som kallar!!!

Just ja, imorgon är det Englas dag, lillskruttan fyller nämligen hela 2 år!!!!!!! Kan inte fatta att det redan är två år sen jag snittades och fick henne. Samtidigt som det känns som att hon funntis här för alltid. Vår fina lilla tjej!!!

6 kommentarer:

  1. ah det låter som att du haft en toppen helg!!! och roligt att skruva möbler och se ett rum växa fram...

    fyller Engla 2?!!! shit vad tiden går! tyckte det var nyss jag fick mail om att du var gravid...

    Grattiskramar till Englisen från oss.

    kram

    SvaraRadera
  2. Oj vilen härlig helg!!
    Duktig ni har varit, hur orkar ni med allt :=)
    Oj Engla 2 år!!! Redan hihi det betyder att Lucas snart fyller också!

    Har ni varit barfria? Du skrev att ena sov hos mamma o andra hos pappa, är dina föräldrar skilda?
    Hoppas du får en bra vecka!
    Pöss

    SvaraRadera
  3. snittades du.. det fick jag ju oxå göra. o jag mår skit över det. man måste vänta längre med träning o så vidare.. men får jag motions promenera nu lr måste jag ta det lugnt med det oxå

    SvaraRadera
  4. Grattis till lilla söta tjejen...så stor hon blivit..Kom du ihåg när vi var gravida för 2 vårar sen? Tiden går och går...Låter som en trevlig helg.kramis

    SvaraRadera
  5. Grattis Engla i efterskott!
    Tiden går så sjukt fort. Hoppas ni hade ett bra kalas.
    Kram Therese

    SvaraRadera
  6. Ett stot grattis til engla på 2 års dagen i efterskott...

    kram

    SvaraRadera