onsdag 6 maj 2009

födelsedag!!!!

Ohoj! Här har man inte haft tid att skriva i bloggen, födelsedagar och skolarbeten tar upp all min tid. Lärarna kör verkligen skiten ur oss nu, massa inlämningsarbeten! Fast jag får skylla mig själv, några av dom har vi haft länge, bara jag som segar ut till sista stund :-/.

Så, i måndags fyllde världens bästa tjej år :-). Hon firade med att ta sovmorgon så några presenter hann inte öppnas innan dagis. Det tog vi ist på kvällen när alla va hemma. Hon fick sin efterlängtade, rosa, svindyra (549kr) dockvagn som hon tjatat om varje dag. Men tror ni det va den bästa presenten? Nähä, det va varsin sparbössa med plastpengar. Ojoj vad kidsen roade sig med det, haha. Och så va ju förståss "I drömmarnas trädgård" dvdn en annan favvo. Englis fick oxå en del andra grejer och fem myror kläder va en riktig hit :-).
Efter paketöppningen åt vi jordgubbar med vaniljglass.
Imorrn e det Eriks tur att fylla år. Det ska han fira med att jobba över jättesent. Tråkmåns. Han ska iaf få ett litet paket av oss på morgonen.
Jag har hemstudier hela dagen. Jag ska göra VIPS. Ni som känner till det vet att det är uppgiften from hell. Engligt mig iaf!

Födelsedagsbruttan har målat med tuschpenna......


Brorsan är snäll och tar över öpnnandet av dockvagnen.


Det gäller att ha tungan rätt i mun när man ska pricka i pengar :-)


Provkör dockvagnen och testar samtidigt att bita i handtager *hrrp*

5 kommentarer:

  1. härliga tider!! stora tjejen och allt! vilken tur att Liam var snäll och hjälpte till med öppnandet, en riktig storebror!!!

    Lycka till med skolarbetet!!

    kram

    SvaraRadera
  2. shiiiiit va stor englis ser ut!! :-o jävlar vad det måste varit längesen jag träffade henne :-( ni är ju superlika!
    du, vad gör ni fred 15?? dvs nästa helg. jag ska till täby med mamma o co o sova natten till sönd, så jag funderar på om jag o barnen (johnny ska inte med) skulle komma till er på fredagen..?

    SvaraRadera
  3. Åh så söt...och vilka fina presenter...Letizia fick oxå en sån...dem är såååå fina! Men d e en klassiker...favoriten blir den billiga presenten...så länge hon är nöjd el hur?
    önskar dig lycka till i skolan, det fixar du!!! Snart får du lite vila från skolan..håll ut.kram kram

    SvaraRadera
  4. GRATTIS till stora tjejen i efterskott! :-) Önskar Sanna och Ida

    SvaraRadera
  5. Va fina bilder!!!
    Kan tänka mig att båda ungarna kommer att köra järnet med den vagnen, känner igen det där med att bita :=)
    Precis som att jag brukar göra det när jag kör vagn till dagis *ler*.

    Varifrån är den där sparbössan? Kanongrej ju.

    Kraam!

    SvaraRadera