lördag 23 maj 2009

nice

Trots att det regnat hela dagen så har vi haft det super :-). Det gick kanon för mig och mamma på shoppingen. Medans vi handlade va Erik och barnen i skogen. Dom va så söta, iklädd regnställ alla tre med ryggsäckar innehållandes vatten och frukt :-). Sen hade dom gått hem och kollat på Madagaskar 2 och käkat lördagsgodis.
När jag kom hem va jag jättetrött. Erik tog me sig Englisen till apoteket och jag & liam stannade hemma. Han satt och klippte i en tidning medans jag låg och slumrade till lite på saccosäcken.
Nyss har jag jobbat lite med vårt skolgrupparbete om vård av för tidigt födda barn. Jättekul men jag e så trött på skolan nu så här i slutet av terminen. Om 1½ vecka går jag och barnen på semester :-) Hela sommaren blir vi hemma :-). Jag läääängtar.

På kvällen va vi över till Eriks föräldrar och åt suuuupergod middag. Köttfärslimpa med pressad potatis, sparris och kantarellsås. Efter maten så började solen skina. Vi bestämde oss för att gå ut. Medans Liam skjutsade Engla på sin nya traktor så strosade vi vuxna runt. Barnen lekte sen länge i lekparken och vi kunde stå och prata i det varma kvällsvädret. Supernice!!!

Imorrn blir det hamburger grillparty för hela slanten :-).
Förresten så börjar jag komma ur form igen. På riktigt. Har ätit alldeles för mycket chips och godis på sista tiden :-( Grr, dumma mig.

2 kommentarer:

  1. Å det låter som en superhärlig dag!!
    Det ska bli så kul att du också är ledig i sommar, vi ska se till att ses mycket :-)
    Saknar dig, puss

    SvaraRadera
  2. Åh vad härligt för dig att snart vara ledig, och så länge. Nädå, jag är inte alls avis, inte det minsta...

    kramar

    SvaraRadera