söndag 21 juni 2009

Ett läskigt samtal

03.34 inatt ringde Eriks mobil. Han studsade upp och svarade. Jag hör hur han frågar i luren: "Vad är det som har hänt????". Mitt hjärta fryser till is. Om nån ringer mitt i natten sådär så kanske det hänt en olycka. Shit va rädd jag blev, min puls steg till 180. Men det visade sig att det "bara" va några idioter som dragit en gatusten genom ett skyltfönster i butiken där Erik e chef. Och är man chef får man glatt ställa upp alla dygnets timmar, så det va bara för Erik att sätta sig i bilen och åka in till stan för att fixa en jourglasmästare. Några timmar senare va han hemma igen för att sova lite. Vid 10 va det åter dags för Erik att bege sig till jobbet för en arbetsdag, första readagen. Jiho, vissa har det inte lätt ;-).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar