onsdag 17 juni 2009

wiii vilken rolig dag!

Nu har det faktiskt varit lite sol i två dagar :-). Härligt!
Engla saknar Erik nåt enormt när han e på jobbet, hon e inne i nån pappig period nu. Idag hittade jag henne så här vid ytterdörrn:

Hon hade rivit fram en massa i garderoben och klätt på sig själv. Hon sa: "Engla gå till pappas jobb nu". Haha, sötnöt!


Idag åkte jag och kidsen hem till min pappa. Fredrik som har sommarlov och Carro som va ledig från jobbet va där. Barnen och vi tog med hundarna ut på en långprommis i skogen. Liam va så stolt när han fick hålla Nellie i koppel!!!
Vi köpte pizza och glass som vi svullade till lunch. På eftermiddagen kom även Denise och pappa hem. Vi roade oss med att rensa Denises garderob lite. Hon har flyttat hemifrån, men har visst glömt en hel massa kläder hemma hos pappa. Och inte så lite heller, typ tre garderober fulla och många kläder med prislapparna kvar *suck*. Jag hittade ett par helt sprillans nya skinnstövlar med alla lappar kvar. Som åkte med mig hem :-D tillsammans med en del andra plagg!!

På kvällen, efter att barnen somnat så kom Carro och Fredrik över till mig med massor av godis och chips. Men jag som är mamma tyckte att vi faktiskt behövde lite mat oxå så vi dammsög frysen på nåt ätbart. Vi har verkligen NADA hemma (jag skulle ha handlat idag, men en viss Erik hade råkat få med mitt visa kort till jobbet....) så fick bli soppa på en spik. en konstig soppa, det blev pasta med bearnaisesås och grillad flintastek (som va fryst, vi grillade den förra veckan). Men det gick ner!!! Vi började kolla på "det stora blå". Men efter en timma drog vi igång wiiet istället!!!
Erik jobbar sent idag med! Det är hard working som gäller om man ska hinna gå på semester!

Carro bowlar!

Carro fick en wii ålder på 77 år, men hon va så här glad ändå :-).

Lillebrollan Fredrik!


Haha, bjuder på en fullkomligt fruktansvärd bild på mig när jag spelar golf; galen blick, dubbelhaka, osminkad, glasögon och i dammig mysdress. Värre kan det faktiskt inte bli.

Imorrn vette tusan va vi ska roa oss med. Erik jobbar, men sen e han ledig två dagar. Ska bli skönt. Speciellt att få hjälp med nattningen. Engla har fått för sig en del grejer på kvällarna som gör att hon är lite knölig att natta, men allt går :-).

4 kommentarer:

  1. hade skit trevligt igår!!!!!!!!!!!!!!!!!! hihi nästa gång MÅSTE vi lyckas med filmvalet :)
    PUSSSSSSSSSSSS

    SvaraRadera
  2. Va underbart mysigt det låter!!!!!!!!!!!!!
    Du är en sån snygg morsa så det du skrev om dig själv är verkligen bara bullshit!!!!
    Hur faaan kan du se så smal ut när du äter som en häst :)

    Du måste ha gått ner i vikt nu alltså.

    KRAM!

    SvaraRadera
  3. haha cissi, du e söt du. men jag har faktiskt gått UPP i vikt :-o 2kg har jag fått som straff för allt godis :-(
    kramar

    SvaraRadera
  4. Vilken sjysst dag & bilden på dig var et inget fel på....
    Lilla engla, lilla sötisen..fast jag ej har träffat henne kan jag nästan höra hur hon säger att hon skall till pappa sin, söööt.Stor kram

    SvaraRadera