måndag 15 juni 2009

En heldag med kidsen

Vilken mysdag vi haft idag! Förmiddagen spenderade vi hemma. Jag och kidsen rensade bland alla deras leksaker, sen såg vi på film och tog det lugnt. Vid halv ett kom Carro. Vi tog på oss regnkläder och begav oss ut i skogen. Dagen till ära hade vädergudarna bestämt sig för uppehåll (eller iaf bara lite duggregn). Barnen strosade runt , men efter att Carro sagt att det finns krokodiler i dom stora vattenpölarna så blev Englis rädd och ville hem. Stackarn, hon e så skrajsen för allt. Men vi stannade iaf och käkade våra pannkisar innan vi begav oss hemåt igen.
Picknick i skogen!

Väl hemma så ville barnen se på film. Liam brukar bara få ha nappen på kvällen och när han ska sova, men idag så fick han den faktiskt framför filmen (lugnt och skönt vill jag lova att det blev). Carro läste amelia och jag förberedde middagen, kött och rotsaker i ugn, grönsaker och fetaost.


Söta, solbrända Carro och barnen.

Rätt som det är blir lillfisen hysteriskt ledsen. Jag frågar henne vad det är, om hon har ont eller om det har hänt nåt, men det enda Engla skriker är "Mamma bära mig!". Och bäras skulle det, jag kunde inte ens försöka släppa ner henne för hon satt fast i mig som en apa. Hur löste jag då detta? Jo genom att ta fram hennes gamla Mei tai bärsele. Hon har inte haft det sen hon va 1 år. Men nu kom det väl till pass, hon kude hänga på min mage och jag fick händerna fria att laga mat. Gråten tystnade. Hon vart väldigt tyst... Hon somnade! Inte så bra med tanke på att det snart va kväll och dags för att sova inför natten :-/ Men jag lät henne sova nästan en timma iaf. Eller lät och lät, det GICK inte att väcka henne, hon va helt däckad i en timma!


Trött liten apa på mammas mage!

När hon vaknat vart det fart igen! Carro byggde koja med barnen och sen klädde dom ut sig. Liam va drottning och Engla kung... :-)


Sötaste kungen och drottningen!


Det är så skönt att va hemma och slippa all stress till dagis och skola. Vi bara tar dagana som dom kommer. Ahhh, lovely!



4 kommentarer:

  1. Hej gumman...mysig dag ni har haft...och så otroligt fin kung & drottning! Skönt med ledigt,d förstår jag..nu fattas bara lite sol och värme.kramar

    SvaraRadera
  2. Åh vilken mysig dag ni haft!!! Jag börjar faktiskt längta ganska mycket nu till vår ledighet, bara den här och nästa vecka kvar...

    Den där selen såg ju helt toppen ut!!! Jag kommer inte ihåg den...

    kramar på er

    SvaraRadera
  3. Gud vilka söta barn!! :-) Åååå vad jag längtar efter er! PUSS

    SvaraRadera
  4. Åh vad söta de är! <3 Jag gillar att Liam var drottning och Engla kung, det är bra, bort med könsmönstrena! ;-) Du verkar så påhittig sådär, alltid roliga upptåg med barnen!
    Kram

    SvaraRadera