torsdag 11 juni 2009

Dagar

Igår regnade det konstant. Bara att börja spåna på vad vi skulle roa barnen med denna dag då. Det fick bli Andys lekland i Sickla. Till Liams förtjusning och Englas förfasan. Hon är så reserverad mot nya ställen så första 1½ timman vägrade hon leka. Hon ville antingen bara sitta i mitt knä, eller vara i leksaksbutiken som dom hade vid entrén. Där lekte hon minnsan. Men efter fikat (en jävligt äcklig faktiskt, latte med vit choklad. Lät gudomligt gott, men baristan måste bränt kaffet rejält för det smakade skit, men bullen va iaf god ;-)) så hade hon tinat upp och vi alla fyra, mamma, pappa och två barn lekte några timmar till innan vi svettiga åkte hem.
En bra grej va att dom hade gå 2 betala för 1 igår så det vart inte så dyrt.
På kvällen ville farmor att Liam skulle sova över där så det fick han.

Engla tog det lite soft, medans....

Liam kastade sig utför den tvärbranta väggen.


Imorse smet Erik iväg i ottan för att spela golf med sin pappa. Jag och Engla tog det luuuugnt på morgonen, läste och såg på film. Vid tjugo över nio kom Liam hem. Som vi saknat honom! Man blir så slö av att ha det för lugnt ;-). Men nu blev det lite fart här hemma ;-). Ute va det trist väder så vi va inne och pysslade med lera och målarfärg.
Efter lunch kom Erik hem OCH äntligen började solen titta fram :-). Det ville vi inte missa så vi packade fikaväskan och begav oss ner till Alby för att titta på alla djuren. Ganska fantastiskt ställe vi bor på, en skärgårdskommun, hur fint som helst. Där vi bor är det 10 min promenad till bondgård full med djur, friluftsgård, badplats, härlig natur och en fin fors. 2 min till poolanläggning och 15-20min med bil in till stora staden :-). Perfekt egn nu när jag sitter och tänker på det.
Men hur som haver, hade en mysig dag, det va t.o.m riktigt varmt i solen. Skönt med lite ljus för man har ju blivit totalt förslappad i detta mulna mörker som varit.

Imorrn blir det leklandet för mig och Liam. Vi ska träffa underbara Ellen och söta Jeppe. Ska bli så kul, va jääääättelänge sen vi lekte. Sen på eftermiddagen e det bup igen som gäller och sedan fixa med bilen igen (suck).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar