söndag 21 juni 2009

7-årig förlovningsdag!

Medans Erik jobbade så roade sig jag, barnen och deras farmor med att ta en prommis till en söt liten strand som ligger avskilt. Där fikade vi i solen och Liam och farmor vågade sig på att bada. Jag och Engla är värsta badkrukorna man kan tänka sig så vi tittade bara på :-). Efter några timmar så knatade vi hemåt, tog oss ingen brådska utan lekte i olika lekparker på vägen. Vi åt lunch hemma hos barnens farmor och farfar. Sen vart Liam alldeles spattig så då kände jag att det var dags att ta med barnen hem.

Engla ser ut över vattnet.

Liam känner på vattnet med tårna.

Men snart vågade han doppa sig helt :-)

Liam hittade en gammal bänk.


Erik kom hem tidigt och vi satt ute en bra stund på vår baksida. Eriks mamma kom över efter ett tag. Hon hade redigerat en massa gamla mini DV band till oss och lagt över på dvd- toppen!!! Och så grattade hon oss, jag och Erik har nämligen förlovningsdag idag. För 7 år sen så bytte vi ringar i en trampbåt, mitt bland jättesköldpaddor på Zakynthos.
Eriks mamma sa att hon ville ge oss presenter för att vi är så fantastiska föräldrar :-). Erik fick en ny mobiltelefon, nån slimmad Sony Eriksson variant. Det va välbehövligt så han blev skitglad. Och min present då, jag trodde jag skulle dö, av lycka, det va en bärbar dator :-) :-) Hon köpte en ny, söt laptop för ett tag sen som jag nästan på en gång fick låna för att ha när jag pluggade. Jag har tänkt att det börjar bli dags att lämna tillbaks den, men nu är den alltså MIN :-). Fatta va snällt av henne. Detta är första gången jag äger en EGEN dator :-). Hihi.

På kvällen åt jag och Erik plankstek *mums* och Ben & Jerrys "half baked" till efterrätt. Så gott. Snart e det dags att sussa, en ny dag väntar imorrn :-)

4 kommentarer:

  1. Oj det var inte illa, vilka presenter!!! =) Grattis på förlovningsdagen!

    kram

    SvaraRadera
  2. Vilken UNDERBAR svärmor du har! :-) Men det förtjänar ni verkligen. Efter en helg med mina föräldrar undrar man ju varför man hamnade fel, haha. Nej men det där är bara nåt som min mamma aldrig skulle göra, aldrig aldrig. Hon är egon i en strut :-P
    PUSS

    SvaraRadera
  3. Va härliga och snälla svärföräldrar du har!!
    Grattis i efterskott dessutom!

    Kram!

    SvaraRadera
  4. åHHHH grattis!!! 7 år! fan va tiden går fort!!

    SvaraRadera