måndag 22 juni 2009

kaosig dag!

Ahhhh, äntligen tyst och lugnt i huset. Barnen va sjuuuukt speedade vid läggdags, som två duracellkaniner. Eller, dom har fasen varit så hela dagen. Kan inte fatta varför. Barnen och jag gick en 4 timmar lång skogspromenad med deras farmor. Vi fikade, matade ankor (fast Engla har blivit rädd för vatten så hon grät hysteriskt i 45 min över att hon ville hem. Tillslut kom en tant med hund springandes och frågade va som hänt. Hon hade hört Engla skrika så länge så tillslut va hon tvungen att ta reda på om det va någon som låg skadad i skogen...), klättrade, busade, jagades så när vi skildes åt sen så sa farmor: "Nu har du nog lugn och ro resten av dagen iaf, nu måste dom vara helt slut". Lugn och ro? hahahaha. Den enda som va trött i gänget va JAG! Mina ben va döda och huvudet oxå. Men bara att laga mat (som inga av barnen ville ha) och sen leka vidare. Jag kände inte för att gå ut nåt mer idag så det fick bli inomhusaktiviteter. Tillslut satte jag dom på att baka hallon sockerkaka med mig. Det gick hyfsat, jag fick blunda och räkna till 10 många gånger, haha. Jag har inte så bra tålamod. Men kakan blev god iaf :-). Och nu sover dom. Erik e och köper en västkustsallad från "mickes fisk" till mig. MMMM den e så god!
Och vet ni va jag upptäckte i duschen??? Jag har en fästing på magen :-o jag e skiträdd för fästingar. Så här går det om man spenderar dagarna i skogen med barnen! Jag avskyr egn naturen med all kryp!

Imorrn e iaf Erik ledig för att han jobbat för mkt. Skönt. Vi ska till bup med Liam, spännande.

2 kommentarer:

  1. Jag trodde du var en sån som tyckte om naturen, vara ute och så.... fast krypen är inte vidare spännande.
    Du är i alla fall ruskigt duktig på att hitta på saker med barnen, det ska du har massor med kred för!!!

    kram

    SvaraRadera
  2. Wow vilken supermamma...du är ju ofta i naturen med barnen...fästing??Skojar du?Åh dem är så obehagliga, var livrädd att få nu när vi var ute på landet...vågade du ta bort den själv?Modigt i så fall.
    Lycka till imorgon, skönt att ni har en ledig dag tillsammans...stor kram

    SvaraRadera