torsdag 18 juni 2009

Planer för midsommar

När jag vaknade imorse så va det en sån där dag då jag bara hade lust att sova vidare och skita i allt. Det har varit så intensivt den här veckan på nåt sätt. Men Erik drog till jobbet vid 07 så då va det bara för mig att gå upp till kidsen. Vi verkligen segade hela förmiddagen. Liams nya hobby är att titta på film :-o helt sjukt, han kan fastna i timtal. Men det tycker jag att jag är värd efter att han varit så vild hela sitt liv, haha. Och skönt för honom att ha hittat ett sätt att själv kunna slappna av på. Men efter lunch kände jag att nu måste vi ut och å frisk luft. Jag satte Engla i vagnen och Liam på ståbrädan och så begav vi oss till Alby friluftgård för att kolla på djuren. Vi hade just hunnit kolla på kaninerna, kossorna och tupparna. Medans vi matade geten så öppnade sig himlen, regnet öste ner. Hela vägen hem är låååååånga uppförsbackar, jag släpade vagnen med barnen på uppför i regnet. Pust! Väl hemma så bäddade vi ner oss i sängen och läste en massa "rut och knut" böcker. Vid halv fem kom Erik hem med SUSHI till mig :-). Vilken lycka :-).

Nu ska vi kolla lite film innan det blir sängen. Imorrn är midsommar. Jag får knappast någon lust att fira när jag tittar ut på den regniga himlen. Planen är att ta en cykeltur till Tyresö slott med Eriks föräldrar och ha picknick, men regnar det så vette fasen, känns inte lockande. Och va sjutton sätter man på sig? Jag hade tänkt ha klänning och även Engla skulle få va fin i sin sjömansklänning men är det 10 grader och regn å känns inte det aktuellt.
vad ska ni andra hitta på imorrn?????

1 kommentar:

  1. hej gumman!Ja vad gör man på midsommar när det är regn??Så himla trist...vi får hoppas solen tittar fram.trevlig midsommar.stor kram

    SvaraRadera