lördag 27 juni 2009

En visit på Djurgårn.

Värmeböljan fortsätter- lovely!!!!! Igår va Emelie och Elma på besök. Vi åt melon och badade på vår baksida. När dom gått hem la jag och Liam oss i vår hängmatta. Vi låg nog där minst en timme och njöt av värmen. Vi pratade och sjöng, jättemysigt. På kvällen va det barnkalas. Mina barn som brukar gå och lägga sig runt halv sju på kvällen diggade inte att kalaset va så sent. Dom betedde sig som två as rent ut sagt, puttades och slogs :-( så vi åkte hem 40 min innan kalaset slutade och då va dom såååå trötta.

Idag begav vi oss till djurgårn. Strosade runt i solen och käkade uuuuuunderbart god lunch på blå porten.

Färskpotatis, lammfärsbiffar, nån god sås och sockerärtor o sparris i vinägrett. MUMS!

Sen gick vi runt och tittade på båtar, barnen tyckte att det va jätteskoj. Jag berättade att när vi är i Varberg om en vecka så finns det massor av båtar att titta på :-).
Och så köpte vi varsin fet mjukglass som vi åt på vår (nu ännu mer skitiga) picknickfilt. Jag lovar, i 30 graders värme så smälter glassen FORT!


Smaskar glass.

Vi satt på filten i parken mellan:

Nordiska museet (tror jag det heter...) och

vasamuseet.


Min snygga kille i bilen hem.

Resten av eftermiddagen latade vi oss på baksidan. Granntjejen som är i 11-års åldern lekte järnet med Liam och Engla så jag och Erik fick chansen att ligga och sola :-). Tack Emma!
Innan middagen begav vi oss till radhusområdets poolanläggning så barnen fick ta sig ett kvällsdopp. Det va riktigt varmt i vattnet och badkrukan Engla vågade sig på att bada lite :-).


1 kommentar:

  1. Åh så fina bilder...och vilken myyyyyyysdag på Djurgården.Visst är det bara för underbart med detta väder???Kramisar

    SvaraRadera