söndag 14 juni 2009

Det mesta regnar bort

Sitter här på saccosäcken och turas om att spela Zelda på WII med Erik. Ute blåser det storm och regnet smattrar mot rutan. Det har regnat konstant sen vi vaknade. Skittrist dag!

Precis när vi satt oss för att åka till pappa i förmiddags så ringer mamma och säger att han är sjuk i feber så vi får ta rensningen en annan dag. Nu vart vi nollställda, vad sjutton hittar vi på då? Jo åker och tankar och sen till donken för att äta lite hamburgare. Det enda vi gjort dom här regniga dagarna är att äta eller spendera pengar på shopping :-(, bad!
Sen åkte vi hem. Jag la mig på soffan för att vila bort huvudvärken. Trots att barnen och Erik väsnades som ett helt dagis när dom lekte så sov jag och vaknade bara till ibland när jag fick en legobit i huvudet eller några flottiga små fingrar på mina glasögon (som jag somnat med).

Vi vart desperata efter att hitta på något så vi tog alla våra pantflaskor och gick till ICA. Dödade lite tid där genom att panta och handla (göra av med ytterligare lite pengar). På vägen hem stannade vi i parken, trotsade vädret och lekte en stund. Men sen så kom räddningen, vi vart bjudna på middag hos Eriks föräldrar :-). Kul och supergott. Sen när vi kom hem somnade barnen bums och nu sitter vi alltså här.

Imorrn hoppas jag på uppehåll iaf (man är inte så kräsen längre) så vi kan gå på vår pannkaks picknick med Carro. Nu e vi trötta på inomhus aktiviteter.
Erik ska jobba från 08.00-02.00 imorrn :-0. 18 timmar, galning!!!!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar