fredag 5 juni 2009

Höst?

Jaha, vad har hänt sen sist? Man har ju nästan fryst ihjäl! Mellan 6-9 grader har det varit, storm och ösregn. Jag tyckte synd om alla studenter som stod på sina flak igår med korta vita klänningar, skålandes i champagne huttrande och dyblöta håret.

Igår va vi en sväng in till stan. Engla är besatt av adidas (helt sjukt jag vet, Eriks fel!!!!) så hon har tjatat jättelänge om att hon vill åka till Eriks jobb. Så igår fick hon då gå runt där. Hennes ögon va stora som tefat och hon bara viskade: "adiiiiiiidas!!!!!".
Vi gick även förbi skopunkten och köpte några skor till barnen.

Svarta foppa till Liam, stövlar till Engla samt cerisa foppa till Engla.


Efteråt hade jag tid hos BUP. Liams utredning har äntligen satt igång (skriver mer om det i min låsta blogg på fl). På kvällen satt jag och Erik uppkrypna i soffan under varsin filt med en massa godis och tittade på läskig film :-).

Även idag va det höstlikt väder ute. Vi tog det lugnt på förmiddagen, kollade på saltkråkan och läste böcker. Sen åkte vi till Farsta c. Vad gör man en regnig dag om inte shoppar? Engla fick ett par "blinkskor", (sandaler som blinkar när hon går) från eurosko, PONNY modell 7. Och dom va på rea, 199kr ist för 299kr.
Och så köpte jag en del på hm. Mitt i vimlet stötte jag på Emelie och lilla Elma, jättekul!!!
Resten av dagen har mest gått åt att längta efter att det ska bli kväll, haha. Så segt när det är dåligt väder ute!!!!
Ikväll ska vi kolla på talang. Två från tyresö är med. Det är min kompis Felicias storesyrra Frida som tävlar med sina hundar och så en kille som heter Erik Linder som sjunger stämsång. Jag ska rösta på båda :-).


3 kommentarer:

  1. Å så bra att jag fick veta att det va den Frida, det hade jag aldrig tänkt på innan! :-) Fredrik Linder.. hmm.. kan inte komma på vem det är..?

    De gummistövlarna har Tilde med, sjukt billiga jue :-o Hade ingen aning om att stövlar kunde va så billiga. Ska aldrig köpa några andra igen!
    Hihi gulligt med Engla o adidas :-D

    Saknar er, puss

    SvaraRadera
  2. Va mysigt ni har det trots skitvädret :)
    FIna skor!!!
    Ska genast läsa bloggen gums!

    Kraam!

    SvaraRadera
  3. Heeeeej gumman..
    Visst blir man deprimerad av detta väder???Blä säger jag bara....
    Åh vad du har shoppet...man blir så glad av att få handla...Kramis

    SvaraRadera