söndag 12 juli 2009

Veckan i Varberg!

Så var man tillbaks i sköna, gröna Tyresö efter en härlig vecka i Varberg. Västkusten är verkligen min grej och hade jag haft råd så skulle jag lätt köpt mig nåt där. Jag skulle kunna spendera hela somrarna där.
Vi lämnade ett stekhett stockholm förra fredagen. Några mil innan Borås så öppnade sig himlen, det vart kolsvart, regnet ÖSTE ner och det kom stora hagel. Man såg inte ett skvatt på vägen- skitläskigt. Alla bilar på motorvägen fick köra in till kanten. Sen satt vi där i bilen i ca 20 min och tittade på när himlen sken upp av lila blixtrar. Jag har nog aldrig i hela mitt liv varit med om värre regnoväder i Sverige!

Fast man hade vindrutetorkarna på högsta hastighet så va detta all man såg ut....

Tillslut kom vi vidare och i Varberg va det stekhett. Fy sjutton va svårt det va att sova den natten, som att ligga och andas i en bastu. På lördagen va det oxå gassande sol så vi låg hela dagen på stranden i Apelviken. Liam, Fredrik och Erik badade som sjutton och jag vågade mig i till låren :-). Det va ganska varmt faktiskt. Vi åt lunch på en uteservering och njöt av vädret. När vi vaknade på söndagen så va det varmt ute, men mulet så jag, mamma, Carro och Fredrik bestämde oss för en tripp till Gekås i Ullared. I timtal shoppade vi. Jag älskar att gå runt där och bara frossa i allt billigt. När Liam låg i min mage så köpte vi typ allt till honom där. Den här gången blev det inte sååå mycket.

Liam och Engla fick varsin softshelljacka

alfons mysdressar till barnen

Annars köpte jag mest en massa pyjamaser till barnen, (välbehövligt och dom kostade bara 39,95kr/st.) massa kallingar till Erik och Liam, trosor till mig och Engla, strumpor till barnen, lite grejer till vårt nintendo wii, några skivor och dvd:s, en skinnväska, lite grejer till sodastreamern osv. Mest smågrejer mao. Notan hamnade på 2400kr.

På måndagen va det jättevarmt ute, men mulet. Vi tog vår årliga låååångprommis till Träslövsläge för att köpa rökt fisk. Tji fick vi, det va stängt. Fan, den där firreaffären är ju aldrig öppen. Hungriga som sjutton va vi så vi tog varsin "Läjets special" istället, en glass i hembakt våffla, tre kulor, grädde, sylt och skumboll. Den satt fint kan jag lova ;-).

Efter denna promenad på ca. 1,5 mil i flipflop tofflor gjorda i bambu så insåg jag veckans stora misstag: HUR KUNDE JAG VARA SÅ DUM OCH LÄMNA GYMPASKORNA HEMMA? Ofattbart. flipflops, ballerina och pumps hade jag stoppat ner. Icke fotriktiga någon av dem. Så jag fick bita i det sura äpplet och införskaffa ett par skitfula, tuggummirosa foppatofflor för 49 spänn. Nu vart det iaf lite svikt under fötterna.

Så vart man en äkta semesternörd!

Dagarna som följde vart vädret svalare och mer mulet. Vi hörde rykten om en massa regn i stockholm, så vi hade det ju kanske lite bättre på västkusten iaf. Vi roade oss med att gå på stan, en sväng till på gekås (brände 1200kr, köpte bla en plattång, cd spelare till Liam, lite presenter, varsin leksak till barnen. Kors i taket att jag inte köpte mer, det finns HUUUUUUR mkt leksaker som helst superbilligt, men jag höll mig.) många, långa promenader, äta ute, gå på sommarland (killarna) mata fåglar, gå på marknad mm. Och tänk, en dag vart vädret fint igen och vi fick en dag på stranden! Killarna fiskade krabbor en hel eftermiddag medan vi tjejer låg på en filt och hade det bra!

Liam kommer upp till oss och visar sina fynd :-)

Igår va vi hos mina kusiner i Falkenberg. Dom har en bondgård där och det va nåt som föll Liam och Engla i smaken! Oj vad dom tyckte det va kul.

Trots att Liam pratat i flera dagar om att han skulle åka Connys traktor så bangade han ur när han väl fick chansen, haha.

Spännande att mata fåren.

Jag och systra mi.

Lillebrollan!!!

Lillskruttan vill upp till kattungarna på höloftet.


Imorse rullade vi hemåt strax innan åtta. Vid Brahehus mötte vi upp min pappa som var på väg ner till Falkenberg. Vi fikade en lång stund innan vi fortsatte bilfärden. Barnen har varit såååååå snälla i bilen! Jag tackar den som uppfann bärbar dvd. Dom har varsin och har suttut som klistrade hela vägen. Och när Engla somnat så snodde jag hennes dvd och såg på film :-).
När vi kom hem så kändes huset som ett slott! Efter att ha bott 7 pers i en 50kvm 2:a så är man inte bortskämd :-).


4 kommentarer:

  1. Åh vilken underbar semester med ALLT!!!Så härliga bilder och du återberättar så bra så det kändes nästan som jag var med och upplevde det.....Hoppas nu det varma vädret kommer tillbax hit till sthlm.kramis

    SvaraRadera
  2. Å ni verkar ha haft det underbart! Man blir inte ett dugg avis ;-)
    Välkomna hem till regninga sthlm med omnejd! Fast idag ser det ju faktiskt ut att bli fint :-)
    När kommer ni hit?? :-D

    SvaraRadera
  3. Låter som en jättebra semester och vilken tur med vädret ni hade ändå :)

    Var har ni köpt den där dvd:n till bilen?
    Vi skulle behöva nåt liknande när vi skall fara till GBG.

    Fina bilder!
    Kramen!

    SvaraRadera
  4. Fy vad jag blir avis, jag vill också iväg på semester!! Ni ser ut att ha haft det helt underbart!

    Jag sa till Dennis idag vilka ställen jag skulle vilja passera om vi åker söderut. När jag nämde Ullared blev det stora och väldigt höga protester... :/ men vi får väl se vad som blir av och när och om....

    Hur länge blir ni hemma nu, eller när åker ni bort igen och kommer tillbaka?

    kramar

    SvaraRadera