torsdag 2 juli 2009

hektisk dag!

dagen innan vi ska nånstans så är det jämt så himla hystersikt med grejer man ska fixa!
på morgonen vid sju åkte Erik till verkstan med vår jävla bil som tydligen bestämt sig för att inte vara hel. Sen började vi med att städa baksidan, tätt följd av framsidan där vi faktiskt tvättade av mögel på fasaden. Medans så va barnen inne hos grannarna och ställde till otyg, fy fasen säger jag. Sen tog vi en prommenad till centrum för att införskaffa lite saker till bilresan. På vägen ut passade jag på att köpa varsin mocca frappino från espressohouse till mig och Erik. Barnen fick drickyoghurt med sugrör. Vi satt på ängen i skuggan och vilade en stund. Sen begav sig Erik och barnen iväg för att leka och vänta på att bilen skulle bli klar (som dom tydligen inte börjat med förrns efter lunch *grrr*).

Och ääääntligen fick jag min välförtjänta egentid, det va min tur att gå till frissan! ahhhh, det spelade ingen roll att jag svettades så mycket att jag halkade omkring på galonklädda stolen, det va så skönt med lugn och ro. Min gulliga frissa fräschade upp slingorna (jag har äntligen bestämt mig för att blond e min grej, de silvriga hårstråna som jag hittar då och då smälter nämligen in bättre. I mörkt hår bara glänser dom så att det inte går att missa) och klippte en ganska rejäl bit. Mitt hår va tydligen skämmigt slitet... och billigt blev det, så billigt att jag hade råd med lyxigt shampoo och balsam. (Men det här var innan jag hade fått notan från bilverkstan.... )
och så traskade jag i solen bort och mötte Erik och barnen som klättrade på bildäck utanför verkstan. Barnen såg ut som små sotare!
Bilen blev till slut klar, klonkandet verkar för evigt vara borta och räkningen på 7600kr gjorde ett fett hål i semesterkassan. Jag hatar bilar! Dom bara kostar, en ren förlustaffär.

men iaf så brummade vi hem, badade barnen, bättrade på mascaran och knatade över till svärmor som fyllde 53 år. Smärgåstårta, jordgubbar och vanilglass. Hem igen, lägga barnen och nu återstår bara att packa klart, städa och moppa golven, stryka det sista, få på packboxen på bilen, duscha, hänga tvätt, diska, förbereda och så SOVA. Man vill ju inte att vi ska somna bakom ratten imorrn.
Men fan va sköt det ska bli med en vecka i Varberg!!!!!!

Ha det så otroligt skönt alla mina vänner. Vi hörs igen när vi e back in town!
puss och kram

2 kommentarer:

  1. Ha en superskön semester Jessica! Hoppas ni får det bra och att vädret blir varmt och skönt som du vill ;-)
    Kram kram

    SvaraRadera
  2. Åh ha det så mysigt gumman...det är ni värda...njuuut!
    Gott med frapino..mums!
    Trist med bilen speciellt räkningen..blä!
    Och håret??hallå vi vill se bilder på det nygjorda håret så klart!Säkert supersnygg som alltid;0)
    Trevlig resa!
    Stor kram

    SvaraRadera