tisdag 28 juli 2009

Formstatus v.14

Det e många som undrat hur jag mår så här tänkte jag att ni får min formstatus :-).

Den här graviditeten har hittills varit lättsam (precis som dom två förra). Dock har jag nog haft mer illamående den här gången. När jag åker bil exepelvis så sitter jag i baksätet med en plastpåse och hulkar mig. "mamma spyyyyr" säger jämt Engla, haha. Jag har oxå mått skitilla av vissa saker, t.ex. all sorts parfym, tuggummi, kaffe (har inte druckit en latte sen jag testade plus). Dessutom hade jag skitjobbig huvudvärk varje dag dom första veckorna.
Jag har varit extra sugen på bl.a oliver, citroner och syrliga saker, äpplen, nektariner, naturell yoghurt och glassen nogger.

Och sjuuuuukt trött e jag. skulle inte sånt här släppa efter v.13. Jag skulle kunna somna ståendes varje dag och jag fattar inte hur jag ska klara av att hålla mig vaken hela dagarna när jag ska va ensam med barnen nu i 2½ v när Erik börjar jobbet.

Nu kan jag inte längre knäppa mina jeans, jag får köra "gummisnoddstricket". Igår rotade Erik fram mina gamla mammajeans. Jag testae dom och det va skööönt faktiskt att verkligen kunna andas i ett par byxor. Men jag ska nog ändå vänta ett par veckor med att börja använda dom. När Engla låg i magen började jag med mammabyxor redan i v.12 så gissa om jag va less på dom kläderna i slutet :-D.

Ultraljudet blir nån gång i slutet på augusti. Jag och Erik tänker kolla kön även den här gången. Skillnaden nu är att vi kommer göra ul:et på sös (eftersom jag tillhör en annan mvc nu) och där har jag hört att dom vägrar avslöja könet. Så blir väl till att boka tid på Sibyllekliniken. Men då måste vi hålla ut enda till v.25 för att få veta.

Namnförslag har vi inga. Det e skitsvårt. Alla fina namn e redan upptagna eftersom typ alla mina kompisar har 1-2 barn var :-D. Nån som har nåt förslag vad som skulle passa ihop med Liam och Engla? :-) Lite tidigt att tänka på kanske, men kul ändå. Jag e ju expert på att planera och fantisera så ni må tro att jag hunnit tänka mycket ;-). På vagn t.ex. Först tänkte jag mig en Phil & teds så att Englisen kunde åka med oxå. men sen kom jag på att hon blir ju tre nästa år och då vill jag nog inte satsa på en sån dyr vagn. Ska båda åka får jag ta fula tandemvagnen, haha. Men det lutar nog åt en Urban junge. Fast dom e så dyra och eftersom vi (jag) ägt 10 (!) barnvagnar hittills varav en del av dom varit i uppåt 7-9.000kr klassen så blir det nog till att jag får nöja mig med kopian till Uj:n, en babytravel från babyproffsen. Dom kostar bara 2995kr + 995 för liggdelen. skitbilligt (för att va en vagn).
Som sagt, man har hunnit fundera lite, haha.

3 kommentarer:

  1. Therese med Anton och Wilmer28 juli 2009 kl. 21:10

    Hej tjejen:-) Åh vad jag känner igen den där förfärliga tröttheten bara en gravid kvinna kan känna. Jag var helt säker på att jag var allvarligt sjuk fast alla sa att det berodde på graviditeten och gick till läkaren och tog prover ;-) Jag var frisk som en nötkärna såklart haha.

    Jag vet precis hur det känns att vilja ha klart allt så fort som möjligt. Kanske inte alla inköp och så men planeringen tycker jag är så viktigt och vagn, namn, vart sängen ska stå och gudföräldrar vill man ju ha klart innan ultraljudet ;-)
    Kramis

    SvaraRadera
  2. Haha, jag har typ hunnit fundera på namn till er bebis redan så jag förstår att du gjort det! :-D Jag tror att det äntligen är en Tindra i magen, tredje gången gillt!
    Ang vagnar så tycker jag BTn låter som en mkt god idé. Grymt prisvärd o skön vagn!!

    SvaraRadera
  3. Grattis till +:et
    Så skoj (inte alls avis på er...*ler*)

    SvaraRadera