torsdag 16 juli 2009

Igår kväll fick jag ledigt från Familj AB för att roa mig med vännerna. Susanne hade bjudit mig och två andra gamla tjejkompisar från högstadiet på middag i hennes nya lägenhet i Hammarby sjöstad. Tanken va att vi skulle grilla, men fastän vi va fyra tjejer som försökte få fyr på kolen så gick det inte :-o vafan, ska inte tändvätska brinna???? Det slutade med att vi stekte kycklingen *pinsamt*. Det får bli min läxa till nästa gång, att lära mig tända en grill. Maten va hursomhelst supergod och sällskapet utomordentligt trevligt. Vi fnissade, pratade gamla minnen och kände oss som 15 år igen :-). Haha, det va tider det! Jag och ena kompis från tyresö åkte hem tidigt, vid 23-tiden och jag kan säga att jag inte är van längre att röra mig ute så "sent". Haha, jag va nästan lite skrajsen för alla galna kids på stan.

Idag har vi roat oss på bup (jag och Liam). Sen åkte vi till Jimmy på kungsholmen för en picknick vid vattnet. Och gud vad han hade legat i! Jimpa kan om han vill. Han bjöd på hemlagad tapas, sååååå god! Det va allt möjligt, marinerade champinjoner, coctailtomater stekt i en massa örter och vitt vin, kyckling, serranoskinka, fetaost, stekt o marinerad aubergine och sån där avlång paprika, oliver, bulgur, babyspenat... mmmm va vi åt i solen. Sen gick vi en prommis till Karlbergsslott och tittade. Liam och Engla badade lite i strandkanten.
Vilken härlig dag!

Imorrn bär det nog av till Dalarna. Men inte så tidigt, vi har en hel del att fixa här hemma.

1 kommentar:

  1. Mysig med tjejkväll....och oj oj vilken buffé ni blev bjudna på..lät himla gott.ha det så himla bra i Dalarna.kramis

    SvaraRadera