söndag 26 juli 2009

ikea dag!

Idag har vi varit duktiga. På Ikea inhandlades en vit expedit bokhylla till Liam. Vi tog den med åtta "hål" som vi köpte svarta lådor att ha i. Vi köpte inte mkt annat, bara några få smågrejer. Barnen va jättesnälla på ikea. Annars brukar det va ett jäklarns liv, men i dag va det alla andras barn som bråkade och slogs. Haha va jag njöt av att det inte va mina ;-).

När vi kom hem så monterades hyllan upp, sen satte vi igång att rensa och sortera bland barnens leksaker. Välbehövligt kan jag säga. En del trasigt slängdes och från Englas rum städade vi bort en maaaassa lekskaer som hon blivit för stor för. Sen möblerade vi om i barnens rum och det vart jättebra och mysigt :-). Sen va vi helt döda och hungriga. Jag tog mina sista krafter till att göra varsin god räkmacka. Engla och Liam njöt och sa att det va som pizza, haha.

Nu e det dags för duschen, sen ska jag slå mig ner i soffan och läsa "Om jag kunde drömma" av Stephenie Meyer. Det är boken till filmen "twilight". Och måste säga att boken tom e ÄNNU bättre än filmen. Ni som inte sett filmen eller läst boken, skynda er att göra det. Ååååå, dom e såååå bra. Tänk om man hade en alldeles egen Edward vampyr ;-). Nämen seriöst så e dom... ja läs eller se själva :-).
Medans jag är osocial med min bok så ska Erik till sin stora glädje få spela sitt nya Wii spel, sports resort eller va det heter.

1 kommentar:

  1. jag ska börja om med stephenie meyers böcker nu, bara jag blir klar med den jag håller på med. och jag längtar. jag vågar inte ens tänka hur många gånger jag sett filmen. men tre gånger igår och en idag + massor fler gånger =)

    SvaraRadera