fredag 27 februari 2009

Vårtecken!

Idag har det varit riktigt härligt väder. Jag känner att mitt humör skiner ikapp med solen sånna här dagar! För mig känns livet himla mycket enklare de dagar som det är fint ute. Jag fick riktig vårkänsla när jag gick för att hämta barnen från dagis. Solen värmde faktiskt tom lite :-). Och fortfarande, fast klockan är 17.15 så är det ljust ute. Härliga tider!!!!
Och vet ni, jag har sett ett riktigt vårteckan, krokus :-). Halleluja, snart är vintern över.

Erik har åkt på magsjuka *suck* Hoppas verkligen inte han smittar oss andra. Jag vill inte missa min melodifestival tjejkväll som jag ska på imorrn.

Idag har jag förutom att plugga hunnit med att:

* STORstäda hela huset
* Skala 2kg potatis och gjort eget mos
* Sjunga "ketchup ska prutta" låten minst 100 ggr för Engla
*Plaska i vattenpölar med barnen. Engla satte sig ner och sa: Jag badar. Haha, sen va vi BLÖTA och gick hem
* Legat på saccosäcken i vardagsrummet och låtet solen stråla i ansiktet. Jag fantiserade att jag låg på stranden i Thailand.
* Slumrat till i saccosäcken.
* Handlat godis för en halv förmögenhet

Kvar på agendan idag står:

* Natta barnen
* fixa naglarna
* Ta ett bad
* Titta på film och äta upp godiset :-D

Ha en trevlig fredagskväll!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar