söndag 22 februari 2009

Kärlek vid första ögonkastet



va det idag när Engla fick syn på sina kompisar från programmet "I drömmarnas trädgård" på Ica maxi. Hon lyckades smöra till sig både Igglepiggle och Upsy Daisy fast vi egentligen inte har råd. Liam som inte va med köpte vi små leksaksdjur till. Men vi har lovat att han ska få köpa macka packa nästa gång för han blev allt lite avis och Engla som e besatt av dessa figurer ville inte släppa ifrån sig ena till brorsan.

Appropå Liam, han har varit sååå duktig den här helgen och bara haft blöja på natten :-). Och bara en endaste gång har det kommit kiss i byxan annars har han varit jätteduktig på att både gå på toa och pottan :-). Å vad jag hoppas han är på väg att äntligen inse att det är skönare med kallingar än blöja :-).

Åååå jag e FETT mätt i dubbel bemärkelse. Fastän det snart är 6 timmar sen jag åt så e jag fortfarande proppmätt! Mamma va gullig och bjöd oss på pizza. Vi köpte pan pizza och åt aaaalldeles för mycket! Och till lunch kastade jag i mig en cheeseburgare från mcd. Mellan allt så va vi hos min mormor och morfar och käkade tårta, glass, bullar och kakor.... Japp, nästa vecka måste jag skärpa mig ocm jag inte vill se ut som jag gjorde förut igen!


Bild på Englisen i nya fina kläningen :-)


Söta kortet och fina, fina örhängena som jag fick av Mona på alla hjärtansdag! Tack vännen!





3 kommentarer:

  1. Åh,vilken duktig kille ni har!:-)
    Här har vi en 4-åring som VÄGRAR bajsa på toan!?!Han har varit torr i typ 1 år(var sen med att börja kissa på toan) och i höstas var han på gång att sluta med blöjan även när han bajsar,men så ramla han ner i toan o nu är det kört igen!*s*Ska ringa o rådfråga bvc idag faktiskt,för nu känner jag att han är för stor för att bajsa i blöjan...;-)
    Jättefina presenter du fick förresten!:-)
    KRAAM!

    SvaraRadera
  2. Oj vad söt hon är er lilla prinsessa!!

    Och finns dom där fula figurerna att köpa?? Ojdå jaha då vet jag vad Annie önskar sig på lördag :=)

    PUSS!

    SvaraRadera
  3. haha idag har Linus sett trädgårdsprogrammet för första gången. Han satt som klistrat. Blicken helt fokuserad. Tutten gick på högvarv i munnen och allt runt omkring försvann. Det var väldigt spännande...

    SvaraRadera